Bucureștiul „mai mult ață decât față”, schimbăm țevile, distrugem drumurile
Articol de Mircea Apostolescu, 19 octombrie 2015, 11:34 / actualizat: 19 octombrie 2015, 12:42
În Bucureștiul nostru drag, lucrurile si mai ales lucrările par să meargă după vorba din bătrâni „mai mult ață decât față” sau după principiul devenit tradițional „drege poarta, dărâmă gardul”. Astfel, prin tot orașul, cum te întorci, dai de câte o groapă făcută de cei de la gaze. Toate bune si frumoase, se schimbă țevile de gaze si, mai mult, se schimbă printr-un program cofinantat de Uniunea Europeană. Problema e că lucrările ar fi trebuit să se încheie la sfârșitul lunii iulie si acum ne apropiem de sfârșitul lui octombrie.
Si mai este o problemă, una mare. Deținătorii de rețele edilitare subterane sunt obligați să readucă trotuarul sau carosabilul la starea inițială, după ce au executat lucrări care necesită spargerea acestora. Numai că, în realitate, firmele angajate să execute lucrările toarnă în salturile si gropile pe care le sapă niște pământ, peste care aruncă o lopata de mixtură asfaltică, lăsând între săpături si restul carosabilului o diferență de circa un centimetru, pe alocuri doi sau chiar trei. Aceste îmbinări denivelate, care se întind, de multe ori, pe sute de metri, nu sunt de vină numai pentru distrugerea bucselor, capetelor de bară si a altor piese ale autovehiculelor, ci si pentru distrugerea întregului covor asfaltic. Apa se infiltrarea pe la aceste rosturi, vine iarna, se petrec fenomenele de îngheț – dezghet si asfaltul crapă, rezultând gropile binecunoscute de către soferii bucureșteni si mult îndrăgite de către mecanicii auto din urbea noastră.
O vreme, străzile respective vor rămâne peticite, „mai mult ață decât față”.
Desigur că, mai apoi, Municipalitatea va cheltui sume mari din banii noștri, ai tuturor, pentru a reasfalta străzile si bulevardele unde a fost schimbată rețeaua de distributie a gazelor, apei sau curentului electric.