Guvernele europene sunt de partea masinilor poluante
Articol de , 29 octombrie 2015, 15:02
In ciuda scandalului Volkswagen, guvernele europene au ajuns, ieri, 28.10, la un compromis in ce priveste emisiile poluante ale motoarelor diesel care permite in continuare un nivel inalt de poluare, scrie EurActiv.com.
Din cauza ca multe tari comunitare au dorit sa-si protejeze industria auto, acordul de ieri a fixat reguli mult mai putin restrictive in ce priveste, in primul rand, emisiile de Oxid de Azot (NOx).
Propunerea initiala era ca intr-o, prima etapa, pragul maxim de 80 de miligrame/kilometru pentru aceste emisii, care sunt asociate in primul rad cu motoarele Diesel, sa poata fi depasit in regim de circulatie normala, cu 60%, iar intr-o etapa ulteriora depasirea acceptata sa fie de numai 20%.
In schimb, dupa negocierile de ieri s-a ajuns la decizia ca motoarele diesel sa aiba un “factor de conformitate” de 2,1 pana in 2017, adica nivelul de poluare sa poata fi de peste doua ori mai mare decat pragul oficial,
In urmatorii doi ani, adica pana in 2019, factorul de conformitate ar urma sa scada la “numai” 1,5, adica motoarele diesel vor putea emite cu 50% mai multi agenti poluanti decat limita oficiala
EurActiv.com citeaza surse din interirorul negocierilor care au afirmat ca dintre cei care s-au opus cel mai ferm unor reglementari mai stricte, guvernul german a sustinut ca “motorul diesel trebuie sa ramana o optiune pentru marea masa a cumparatorilor” si a insistat ca controalele pentru impunerea limitei legale de poluare trebuie sa fie “pragmatice”.