Serviciul de urgenta pentru persoane cu deficente de auz si/sau vorbire 113
Articol de cristina.toma, 6 noiembrie 2015, 09:24
La scoala Sfanta Maria pentru copii cu deficiente de auz, din sectorul 6 a fost prezentat astazi de catre reprezentantii primariei sectorului 6 si cei ai Serviciului de Telecomunicatii Speciale numarul de urgenta 113 pentru persoane cu deficiente de auz si/sau vorbire.
Stoica Florica, director la Scoala Speciala Sfanta Maria pentru copii cu deficiente de auz, este de parere ca un astfel de serviciu este binevenit iar el poate fi apelat foarte simplu de catre persoanele cu probleme de auz indiferent de varsta acestora.
Pentru a putea apela numarul de urgenta 113, persoanele cu deficiente de auz trebuie sa se inscrie intr-o baza de data a Serviciului de urgente 112.
Inregistrarea se poate face in trei moduri:
1. Prin depunerea documentelor de inregistrare la unul dintre sectiile Serviciului de Telecomunicatii Speciale din Bucuresti sau din tara sau prin depunerea acestora la birourile temporare de asistenta la inregistrare.
2. Prin transmiterea documentelor de inregistrare prin posta la adresa Splaiul Independentei 323A, Sector 6, Bucuresti
3. Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro
Documentele necesare inregistrarii sunt: cererea de inregistrare, copia actului de identitate al persoanei sau al parintelui, tutorelui ori reprezentatului legal, dupa caz, copia actelor care atesta dizabilitatea, copia documentului care atesta calitatea de reprezentant legal, acolo unde este cazul.
Modalitatea de apelare a serviciului de urgenta 113 se face prin SMS dupa urmatoarea procedura:
In cazul in care o persoana cu deficiente de auz are o urgenta – legata de ambulanta, pompieri, politie – aceasta trebuie sa sune imediat la 112 .
Operatorul 112 va raspunde dar nu va initia un dialog ci va inchide telefonul deoarece apelantul va fi identificat automat de catre sistem ca fiind o persoana cu dizabilitati de auz si/sau vorbire. Acesta va primi imediat un SMS cu textul „Trimiteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului” Apelantul va raspunde printr-un SMS la numerul 113 descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul sau sectorul in cazul Municipiului Bucuresti. Este indicat sa nu se foloseasca diacritice si doar telefonul al carui numar se afla in baza de date a serviciului de urgente 112.
Dupa transmiterea SMS-ului este posibil ca persoana cu deficiente de auz care a apelat la acest serviciu sa mai primeasca Sms-uri cu intrebari suplimentare din partea operatorului 112. Trebuie sa raspunda scurt si exact.
Operatorul 112 va transmire apoi datele obtinute de la apelant agentiilor de interventie -Politie, Ambulanta, Pompieri – care va vor ajuta in urgenta pe care acesta o are.
Desigur, Serviciul de urgenta 113 are inca unele deficiente dar asa cum au spus si reprezentantii STS acest serviciu de urgenta era necesar persoanelor cu deficiente de auz. Ar fi bine insa ca aceste imbunatatiri sa vina intr-un timp cat mai scurt.
In zilele urmatoare la scoala Sfanta Maria vor avea loc intalniri cu parintii copiilor pentru a li se explica beneficiile, modul de folosire a acestui serviciu de urgenta si cum anume se face inscrierea in baza de date pentru folosirea lui.