Viitorul transportului aerian este Cerul Unic European!
Articol de Flavia Voinea, 12 noiembrie 2015, 10:42
În urma declarațiilor comisarului european pentru transport Violeta Bulc din Parlamentul European referitoare la viitorul pachet aviatic, vicepreședintele grupului PPE din Parlamentul European, Marian-Jean Marinescu a declarat:
„Transportul aerian asigură mobilitate , conectivitate, dezvoltare economică durabilă şi locuri de muncă. Grupul PPE sprijină necondiționat acest sector din toate punctele de vedere.
În primul rând este necesară o dezvoltare sustenabilă a infrastructurii (a aeroporturilor și în special a celor regionale). În al doilea rând companiile aeriene europene au nevoie de un mediu competițional loial pe fondul creșterii concurenței companiilor din Orientul Mijlociu și țărilor din Extremul Orient.
Viitorul transportului aerian al Uniunii este Cerul Unic European bazat pe un control de trafic modern, eficientizarea zborurilor și o nouă arhitectură a spațiului aerian pe care să se implementeze noua tehnologie SESAR. În același timp transportul aerian are nevoie de forță de muncă înalt calificată pe care instituțiile de profil din statele membre sunt capabile să o asigure.
Fac apel la Comisia Europeană să țină cont de aceste remarci și mai cu seamă să ia în considerare, pentru viitorul pachet legislativ, cele mai importante recomandări pe care Parlamentul European le-a lansat cu ocazia primei lecturi din dosarele referitoare la Cerul Unic European, EASA și Acordurile Aeriene Internaționale.”
Inițiativa privind cerul unic european vizează creșterea eficienței gestionării traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană prin reducerea fragmentării spațiului aerian european.
Inițiativa privind cerul unic european (SES) a fost lansată în 1999 cu scopul de a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o integrare mai bună a spațiului aerian european. Avantajele preconizate prin aplicarea SES sunt enorme: în comparație cu 2004, inițiativa privind SES (odată finalizată în jurul anului 2030) ar putea să tripleze capacitatea spațiului aerian, să înjumătățească costurile ATM, să îmbunătățească de zece ori siguranța și să reducă cu 10 % impactul aviației asupra mediului înconjurător.