Astăzi “In Comunitate” am aflat ca putini consumatori romani isi cunosc drepturile
Articol de Stefania Grigore, 20 ianuarie 2016, 16:48
Stiati ca ceea ce cumparati de pe internet prezinta un mecanism foarte diferit de ceea ce cumparati din magazin?
Achizitionati o bluza, un telefon, o crema sau un gadget din magazine… ce se intampla cand le comandati online sau mai bine spus care este diferenta semnificativa?
Ei bine, in emisiunea “In comunitate” – Alex si Ioana au aflat de la Sorin Mierlea – Presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor ca daca le-am cumpara direct din magazine nu le-am putea returna pentru niciun motiv decat daca nu au fost pe gustul nostru, sau nu ne-au placut culoarea si mirosul, insa, daca le-am lua de pe internet am avea 14 zile la dispozitie in care putem returna produsul respectiv fara sa trebuiasca sa dam vreo motivatie si ce este mai important sa ne si primim banii inapoi.
Stiati ca daca vreti sa reziliati contractul cu o companie de telefonie mobile sau furnizoare de internet si nu ati achizitionat niciun produs nu trebuie sa platiti nicio taxa?
Noi am aflat astazi ca DA!
Mai mult decat atat, solicitarea unei taxe de reziliere reprezinta un abuz din partea companiei in cauza!
Sorin Mierlea a spus ca in Romania avem mai nou o legislatie care specifica ca pentru garantia produselor electronice si electrocasnice nu mai trebuie sa pastram ambalajul.
Mierlea a precizat ca daca un serviciu nu este la calitatea pe care ne-o dorim putem face sesizari sau reclamatii.
Daca stam cu mainile in san si nu vom lua atitudine nu se va intampla absolut nimic.