Nici în străinătate serviciile turistice nu sunt perfecte…
Articol de Sabina Lapadatescu, 4 februarie 2016, 16:37
Dacă v-ați pierdut bagajele pe aeroport, într-o țară europeană, sau serviciile de cazare la un hotel sunt sub așteptări, puteți să vă adresați Centrului European al Consumatorilor din România. Majoritatea reclamațiilor înregistrate anul trecut de organizație, au vizat transportul aerian necorespunzător și au fost soluționate pe cale amiabilă.
Directorul Centrului European al Consumatorilor, Irina Chirițoiu, spune că românii care se adresează acestui centru sunt ajutați să-și formuleze plângerile în limba țării în care le-au fost încălcate drepturile, să primească îndrumare juridică și sprijinul celorlalte centre din Europa. Centrul rezolvă doleanțele numai pe cale amiabilă, recurgând în ultimă instanță la autoritățile din țara respectivă pentru eventuale sancțiuni. Rămâne, de asemenea, la îndemâna cetățenilor lezați calea de atac în justiție.
Centrul European al Consumatorilor din România face parte dintr-o rețea de organizații similare prezente în toate țările Uniunii Europene, plus Norvegia și Islanda. Pentru a afla care sunt drepturile consumatorilor din aceste țări, se poate descarca gratuit aplicația ECC-NET TRAVEL.
Material realizat de Ovidiu Moldovan