Strategia de parcare în Bucureşti, claie peste grămadă
Articol de Mircea Apostolescu, 10 martie 2016, 13:52
De multe ori, cu prilejul dezbaterilor, meselor rotunde, simpozioanelor şi a altor manifestări auzim tot felul de poveşti frumoase despre strategia de parcare în Bucureşti, care urmăreşte să ducă maşinile parcate în subteran, pentru a elibera carosabilul străzilor şi a fluidizării traficul, pentru a reda pietonilor trotuarele etc.
Acestea sunt şi motivele pentru care a fost construită, în parteneriat public-privat, parcarea subterană de la Universitate.
Numai că, foarte multi șoferi preferă să parcheze, în continuare la suprafaţă, pe bordură, pe trotuare, chiar la al doilea rând de masini. Asta pentru a fi mai aproape de locul unde au treabă, pentru a parca gratuit dar si pentru că pretul pentru parcarea in subteran este foarte mare pentru buzunarele celor mai multi bucuresteni. Astfel, pentru o oră de parcare trebuie să plătești nu mai putin de 4 lei.
Un asemenea tarif nu face decât să descurajeze parcarea în subteran si să umple ori mai departe, carosabilul si trotuarele de masini parcate cum îi trazneste fiecărui sofer. Mai ales că, acum nici ridicarea masinilor parcate ilegal nu se mai poate face.