Neglijența lor si nebunia noastră
Articol de Mircea Apostolescu, 21 martie 2016, 11:26
Am scris de nenumarate ori despre Administratia Străzilor si modul în care această institutie îsi îndeplinește rolul de a le oferi bucurestenilor drumuri sigure, fără gropi, fără lucrări interminabile în carosabil, bine semnalizate, semafoare care functionează, o parte dintre ele chiar „inteligent” etc.
In opinia mea si cred că si a multora dintre dumneavoastră, cei de la Străzi sunt departe de a îndeplini, măcar într-un mod ce ar putea fi apreciat drept satisfăcător, misiunea ce le revine. Drept dovadă, deși nu au reușit să „plombeze” măcar gropile din carosabil, apărute după scurta deszăpezire din această iarnă, specialiștii de excepție ai Administrației Străzilor au decis că trebuie să repare nu stiu ce detaliu în asfaltul trotuarului de pe lângă Dâmbovița, în apropiere de Podul de la Eroilor. Pentru asta, au pus la lucru o echipă de muncitori, cu betonieră, ciment, nisip, pietriș și tot ce trebuie. Asta în timp ce, la câtiva pasi mai încolo, pe podul peste rău de la Eroilor, o porțiune din parapet este spartă, gardul metalic s-a desprins, probabil în urmă unui impact destul de puternic, si stă parcă să cadă in apa râului.
Ca să nu mai vorbim despre lucrări în carosabil ale deținătorilor de rețele edilitare subterane, care încep, dar uită să se mai si încheie sau despre modul dezastruos în care arată pasarelele pietonale peste Dâmbovița de la Grozăvești, din dreptul intrării la Universitatea Politehnică, sau de la Petrache Poenaru, chiar în dreptul stației de metrou cu acelasi nume.
Desigur, de aici si până la a da vina pe absentii de la Străzi pentru accidentele în urma cărora doi soferi au sfârsit înnecati în apa Dâmboviței este cale lungă. S-a spus că mașinile respective ar fi ajuns în apă din cauza lipsei gardului de pe malul râului. Ei bine, dacă șoferii respectivi au pierdut controlul asupra volanului si au sărit cu mașinile în apa Dâmboviței, este clar că ei nu circulau cu 50 de kilometri la oră, viteza legală în localitate. Iar, la peste 100 de kilometri pe oră, cum se „aleargă” pe porțiunea Splaiului Unirii cuprinsă între Vitan Barzesti și ieșirea din Bucuresti, dacă pe malul râului ar fi fost amplasate parapete de beton, asa cum vrea să facă Administrația Străzilor pe viitor, mașinile s-ar fi zdrobit de acele parapete, iar șoferii si-ar fi pierdut viata.
Așadar, trebuie să vedem neglijenta autoritătilor, acolo unde este cazul, dar să ne uităm si „în propria grădină”, pentru a constientiza nebunia de care dăm dovadă, atunci când încălcăm reguli prevăzute de legislația pentru siguranta noastră si a celorlalti!