Piata auto creste chiar si fara Rabla
Articol de , 29 martie 2016, 09:54
Mai bine mai tarziu decat niciodata: programul Rabla 2016 va fi lansat pana la jumatatea lunii aprilie, au afirmat oficiali din Ministerul Mediului citati de site-ul Wall-street.ro. Conform aceleiasi surse, in acest an, Programul Rabla va fi completata cu doua componente legate de achizitia masinilor electrice si va avea un buget total mai mare fata de anul trecut.
Care au fost rezultatele anul trecut
Anul trecut, programul Rabla a avut un buget de 200 de milioane de lei, adica circa 45 de milioane de euro, au fost emise 25.000 de tichete (20.000 pentru persoane fizice si 5.000 pentru persoane juridice), prin care, in schimbul casarii unei masini mai vechi de 8 ani se obtinea o reducere de 6.500 de lei la cumpararea uneia noi.
In total persoanele juridice au avut 3.700 de autovehicule, iar persoanele fizice 19.500 tichete
S-au dat si eco-bonusuri, in plus fata de cei 6500 de lei: 750 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou al cărui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km; 1.500 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid si 2.500 de lei la achizitionarea unui autovehicul nou 100% electric.
Rabla in 2016
Va fi schimbata denumirea programului, care in acest an se va numi Rabla Plus.
Bugetul initial al programului va fi similar cu cel de anul trecut, de 200 milioane de lei (putin peste 45 milioane de euro) dar se vor adauga fonduri pentru achizitia masinilor electrice.
Dupa aprobarea bugetului Administratiei Fondului pentru Mediu, va fi elaborat ghidul de finantare, iar apoi progamul va fi lansat.
Piata auto este in crestere
Dupa cum a anuntat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA), in primele 2 luni din acest an vanzarile de autoturisme au crescut cu 12,2% fata de aceeasi perioada din anul 2015.
APIA sustine ca februarie 2016 este cea mai buna luna februarie, ca nivel al vanzarilor, din 2010 incoace.
Din pacate, baza cresterii pietei auto in primele 2 luni au fost companiile, care au cumparat 87% din toate masinile vandute in aceasta perioada.
Producatorii si importatorii sustin ca, la fel ca in fiecare an, raportul intre achizitiile facute de companii si cele facute de persoanele fizice se va schimba mult dupa ce va intra in vigoare programul Rabla
Tot Dacia este in fruntea vanzarilor
Dar avansul ei s-a micsorat: după primele doua luni, Dacia, cu 3.252 de unitatii vandute, are o cota de piata de 28,2%, urmată de Volkswagen cu 1.361 unități (11,8% cota de piață; Skoda 1.233 unitati (10,7% din total piata); Ford 778 unitati (6,7% din total piata); si Renault cu 644 unitati (5,6% cota de piata)
Este interesant de observat ca, in raport cu primele 2 luni din 2015, in acest an vanzarile de masini straine au crescut cu 23%, in timp ce vanzarile de masini romanesti au scazut cu 10%.
Asta din doua motive.
In primul rand pentru ca cei care cumpara o masina doar dupa ce porneste Programul Rabla sunt in majoritate cumparatorii de Dacii.
Cei care au bani de un VW, sau de un Renault sunt mai putin “dependenti” de bonusul de 6500 de lei
In al doilea rand, pentru ca veniturile oamenilor au inceput sa creasca, la fel ca si increderea in viitor, asa ca anul acesta sunt mai numerosi cei care isi permit sa cumpere o masina mai scumpa.