Un an fără „hingherii de mașini”
Articol de Mircea Apostolescu, 8 aprilie 2016, 07:29
Un an de libertate sau de anarhie?
Anul trecut, pe 25 mai, Înalta Curte de Casație și Justiție admitea un recurs în interesul legii, cale extraordinară de atac, promovat de către Avocatul Poporului. Instanța stabilea atunci că mașinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate, în baza unor hotărâri ale consiliilor locale, deoarece Codul Rutier este o reglementare sub formă de lege, iar acesta nu prevede ridicarea mașinilor. O hotărâre de consiliu local, care are o forță mai mică decât cea a unei legi nu poate dispune peste măsurile stabilite de lege, reținea Înalta Curte de Casație și Justiție.
În urma acestei sentințe, au dispărut „hingherii de mașini” din toate sectoarele Bucureștiului. Care a fost urmarea? Trotuarele au devenit parcări. Acum, cei care merg pe jos trebuie să se strecoare printre mașinile parcate si să le șteargă de praf cu hainele lor sau chiar să coboare pe carosabil, riscând să fie accidentați de către mașinile aflate în mers.
Nu se mai parchează doar la bordură, ci și la al doilea si chiar al treilea rând, de multe ori prima bandă de circulație fiind blocată total. Mai mult, autobuzele și, mai ales troleibuzele, sunt blocate minute în șir.
Stațiile RATB au fost transformate, cu cea mai mare nonșalanță, în parcări. Călătorii trebuie să coboare din autobuze, troleibuzele sau tramvaie în mijlocul traficului, direct printre mașinile aflate în mers.
Se împlineste, în curând, un an de la”istorica” hotărâre a Înaltei Curți de Casație și Justiție care i-a „salvat” pe șoferi de ridicarea mașinilor. Un an de libertate sau unul de anarhie? Și pe noi, „fraierii” care nu ne permitem să circulăm cu „cazanul” proprietate personală sau de firmă, cine ne salvează de agresiunea mașinilor lor?