Proiect ambițios: Magistrala 6 de metrou
Articol de Mircea Apostolescu, 13 aprilie 2016, 11:34
Ministerul Transporturilor a anunțat că, în perioada următoare, va lansa un mare proiect de regenerare urbană si infrastructură, care va include Magistrala 6 de metrou „Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă” și terminarea căii ferate care va ajunge până la aeroportul internațional.
Construcția M6 ar costă circa un miliard de euro. În prezent, autoritățile studiază posibilitatea ca o parte din bani să fie atrasă din fonduri europene, pe lângă împrumutul de 320 de milioane de euro oferit de Guvernul Japoniei, prin Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională și fondurile de la buget.
Noua magistrală de metrou ar urma să aibă o lungime de puțin peste 14 kilometri și să plece de la Gara de Nord, urmând stația Basarab, apoi Romexpo, Gara Băneasa, Aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa), Centrul Comercial Băneasa și, în final, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Lucrările la M6 ar urma să se încheie în 2021, adică magistrala care ar face legătura cu aeroportul nu ar fi disponibilă pentru suporterii ce vor veni pentru cele trei meciuri ale Campionatului European de Fotbal pe care le va găzdui National Arena, în 2020.
Oricum, având experiența lucrărilorla Magistrala 5 de metrou, cea care ar trebui să asigure legătura cu Drumul Taberei, a cărei lungime totală este de numai 7,2 kilometri și la care lucrările au debutat în primăvara lui 2011, cu un termen inițial de finalizare de trei ani și care vor fi încheiate parțial, probabil, în primăvara anului viitor, prin darea în folosință a unui prim tronson, între Eroilor și Râul Doamnei, M6 nu pare altceva decât cel mai nou science fiction românesc.