Cartea de weekend iti aduce „Small Data”
Articol de cristina.toma, 30 aprilie 2016, 10:00
O carte pe care nu ar tebui sa o lasati necitita in aceasta primavara, mai ales daca sunteti convinsi ca si detaliile au importanta lor, este Small Data scrisa de Martin Lindstrom si aparuta la editura Publica.
Cartea ne spune istoria unei aventuri in care se angajeaza autorul ei, Martin Lindstrom, care asemenea unui Sherlock Holmes modern valorifica puterea unor informatii aparent nesemnificative pentru a face o mare descoperire. Iar el nu o face doar pentru a scrie un studiu sau a tine o conferinta pentru ca Martin Lindstrom este angajat de cele mai notorii branduri din lume pentru a afla la ce anume reactioneaza clientii lor. Iar pentru a gasi adevarul gol-golut, el decide sa isi petreaca 300 de nopti in casele unor straini pentru a observa fiecare detaliu al vietilor acestora, dorintele lor cele mai ascunse si, nu in ultimul rand, pentru a identifica particularitatile care duc la un anume produs sau la un brand de milioane. Iar pentru aceasta, Lindstrom va conecta toate aspectele acestei povesti cosmopolite care ii va fermeca pe toti fie ca sunt interesati sau nu de varietatea comportamentului uman.
Din paginile acestei carti veti afla multe: cum un pantof de sport uzat, descoperit in casa unui pusti de unsprezece ani din Germania, a dus la incredibila revenire pe piata a companiei LEGO; cum un magnet descoperit pe un frigider din Siberia a revolutionat un supermarket din SUA; cum o pereche de casti menite sa izoleze fonic la peste 10.000 de metri a contribuit la construirea noului sunet reprezentativ pentru brandul Pepsi; cum felul in care intrau oamenii intr-o biserica din Roma a ajutat la modernizarea parcurilor tematice Disney; cum un ursulet de plus din camera unei fetite din Austria a dus la restructurarea celor 1.000 de magazine din 20 de tari ale unui comerciant de articole de moda; cum o bratara obisnuita a ajutat compania Jenny Craig sa creasca loialitatea clientilor cu 159% in mai putin de un an; cum aspectul ergonomic al bordului unei masini a contribuit la procesul de imbunatatire a designului aspiratorului Roomba.
Poate ca toate aceste intamplari si descoperiri mici despre care veti citi in carte va vor parea utile doar in cazul cuiva care lucreaza in domeniul marketingului sau al branding-lui insa lucrurile si gesturile mici ne spun intotdeauna enorm de multe despre oameni si istoriile lor personale si poate acesta este cel mai important lucru pe care incearca sa il trasnmita autorul, insa si stilul in care autorul ne-a povestit toate acestea, va va face sa nu lasati cartea din mana pana cand nu veti intoarce si ultima pagina.