Zero kilometri de Centură pentru București, anul acesta
Articol de Mircea Apostolescu, 23 mai 2016, 11:15
Deși, atât autoritățile locale, cât și cele centrale vorbesc despre scoaterea traficului rutier de tranzit din București, prin lărgirea si completarea Șoselei de Centură cu tronsoanele care lipsesc, ca soluția cea mai eficientă pentru descongestionarea arterelor orașului, Compania Natională de Drumuri și Autostrăzi (CNADNR) nu pare să facă o prioritate din Centura Capitalei.
Astfel, în acest an, nu se va construi nici un kilometru nou de centură, finalizarea lucrărilor la segmentele care lipsesc din partea de nord a Centurii Bucureștiului fiind programată pentru primul semestru al anului viitor.
Ultimele porțiuni lipsă din partea de nord a Centurii, segmentul dintre Autostrada A1, Bucuresti – Pitești, și DN 7, București – Nădlac, precum și cel care va face legătura între DN2, București – Suceava, și Autostrada A2, București – Constanța, nu vor fi date în folosintă decât în primul trimestru al anului viitor, în cel mai bun caz, deoarece firmele care lucrează acolo au intrat în insolvență și mai trebuie făcute exproprieri pentru a se realiza lărgirea șoselei la două benzi pe sens.
Ca să nu mai vorbim despre partea de Sud a Șoselei de Centură, unde Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi (CNADNR), preconizează lărgirea actualei șosele si construcția unui nou segment care ar urma să facă legătura între Autostrăzile A1 si A2, dar unde nu se întâmplă nimic.
Lărgirea la patru benzi pe sens a șoselei actuale se află în stadiul de elaborare a studiului de fezabilitate, etapă pe care CNADNR preconizează să o încheie în cea de-a doua jumătate a acestui an. După aceea, vor urma licitațiile, care, din experientele anterioare, pot dura de la câteva luni, până la ani.
Cât privește constructia noii porțiuni, care să facă legătura între A1 si A2, se discută, încă, pe tema concesionării constructiei, operării si întreținerii Centurii de Sud a Bucureștiului. Asta înseamnă că autoritătile vor să realizeze această sosea în parteneriat public-privat, partenerul privat urmând să finanțeze investitia pe care să o exploateze, ulterior, pentru un număr de ani. Deci, ar urma să fie o sosea cu plată, separat de Rovigneta pe care o plătește fiecare șofer, când circulă pe drumurile din afara Capitalei.
Oricum, până vom ajunge să circulăm pe Centura de Sud a Bucureștiului, vor mai trece ani buni.