Speranțe îndepărtate pentru Bucureștii Noi și Chitila
Articol de Mircea Apostolescu, 25 mai 2016, 11:28
Una dintre zonele fierbinți ale nordului Bucureștiului este intersecția Căii Griviței cu Șoseaua Chitilei și cu Bulevardul Bucureștii Noi. Zona este cunoscută ca Podul Constanța, datorită pasajului CFR, care trece pe deasupra Căii Griviței, chiar înainte de intersecția cu celelalte două mari artere.
Podul Constanța îsi merită, pe deplin, calificativul de „zonă fierbinte”; deoarece aici se concentrează traficul dinspre centrul orașului către cartierul Bucureștii Noi, către Chitila, dar și spre nou apăruta zonă comercială care s-a format, începând chiar de la intersecția Șoseaua Chitilei cu Bucureștii Noi prin deschiderea a trei supermarketuri.
Din păcate, infrastructura rutieră este departe de a fi pregătită pentru un asemenea trafic intens. Șoferii care vin de pe Calea Griviței, pe trei benzi plus linia de tramvai, se trezesc că trebuie să se înghesuie pe două benzi, pentru a trece pe sub podul CFR.
Mai mult decât atât, șoseaua este proastă, plină de gropi, iar Bulevardul Bucureștii Noi este blocat în celălalt capăt al său de lucrările pentru extinderea Magistralei 4 de metrou.
În ceea ce îi privește pe pietoni, Podul Constanța reprezintă o adevărată „fractură”, pentru că este aproape imposibil de traversat pe jos. Asta dacă nu vrei să te aventurezi pe o potecă de picior, care, pe alocuri, trece printr-o mică pădurice (este neluminată noaptea) care duce peste calea ferată. ATENȚIE, însă, trecerea peste șinele de tren este periculoasă, după cum stă mărturie și crucea care tronează în mijlocul acestora, amintind că cineva și-a pierdut viața acolo.
În aceste condiții, Primăria Capitalei plănuiește încă de acum trei ani să reabiliteze infrastructura rutieră a zonei, pentru a asigura închiderea inelului principal de circulație în zona de nord a orașului. De curând, Municipalitatea a anunțat demararea licitației pentru atribuirea contractului vizând execuția lucrărilor. În plus a cerut și CFR să reabiliteze pasajul feroviar și celor de la metrou să colaboreze pentru repunerea în circulație a zonei Laromet, unde se lucrează la extinderea Magistralei 4.
Așadar, sperante sunt, însa destul de îndepărtate, fiindcă, de la demararea licitației, până la semnarea contractului și demararea efectivă a lucrărilor, pot trece luni bune sau chiar ani…