Apple anunță o nouă scădere a vânzărilor de iPhone
Articol de , 28 iulie 2016, 10:40
Grupul american Apple a înregistrat o nouă scădere a vânzărilor de telefoane iPhone, în trimestrul al treilea al exercițiului fiscal curent, ceea ce i-a provocat o scădere de 27% a profitului net, care a depășit totuși estimările analiștilor. În perioada aprilie-iunie 2016, Apple a vândut 40,4 milioane de telefoane iPhone, cu 15% mai puțin decât cele 47,5% milioane, în perioada similară a anului trecut, dar mai mult decât cele 40,02 milioane prognozate de analiști.
Vânzările de telefoane iPhone reprezintă aproximativ două treimi din vânzările totale ale Apple. De asemenea, în trimestrul care tocmai s-a încheiat, Apple a vândut mai puține tablete iPad, computere Mac și ceasuri inteligente Apple Watch decât în trimestrul precedent, în schimb veniturile din servicii au crescut cu 19%. În aceste condiții, profitul net trimestrial a scăzut cu 27%, până la 7,8 miliarde de dolari, sau 1,42 dolari pe acțiune, peste estimările analiștilor care mizau pe un rezultat net de 1,39 dolari pe acțiune, în timp ce cifra de afaceri a coborât cu 14,6%, până la 42,4 miliarde de dolari, de asemenea, peste estimările analiștilor care se bazau pe o cifră de afaceri de 42,1 miliarde de dolari. „Suntem încântați să anunțăm rezultate pentru trimestrul al treilea care reflectă cererea puternică a consumatorilor și performanțe pe care le așteptam la debutul trimestrului”, a declarat directorul general de la Apple, Tim Cook, într-un comunicat de presă.
Publicarea unor rezultate trimestriale care arată că Apple a vândut mai multe telefoane iPhone și a realizat venituri peste estimările analiștilor a făcut ca acțiunile Apple să urce cu 7% în schimburile electronice care urmează închiderii bursei de la New York. Cu toate acestea, Apple a ajuns la un moment critic. Veniturile au scăzut pentru al doilea trimestru consecutiv după 13 ani de creștere continuă. Chiar dacă rămâne cea mai valoroasă companie din lume, în funcție de capitalizarea de piață, și generează profituri mai mari decât orice altă companie, principalele sale produse hardware iPhone, iPad și Mac sunt în scădere, iar noile produse nu se bucură de succesul necesar pentru a putea susține vânzările.
În același timp, Apple se confruntă cu o concurență din ce în ce mai agresivă în special pe piața din China, în Europa este implicată într-o anchetă fiscală care ar putea să se finalizeze cu o amendă de mai multe miliarde de dolari, iar în SUA a intrat în conflict cu guvernul federal pe tema poziției sale cu privire la datele personale.