„Salvator din pasiune”- acel moment in care alegi sa te implici responsabil
Articol de , 3 august 2016, 16:58
Peste 700 de persoane vor participa la misiuni alături de echipajele inspectoratelor pentru situații de urgență, sub deviza, ÎMPREUNĂ PENTRU SIGURANȚA SEMENILOR.
Proiectul „Salvator din pasiune”, derulat în premieră de IGSU, urmărește susținerea activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor.
La finalul etapelor alocate depunerii dosarelor și analizării acestora de către comisii specializate, începând cu data de 6 august, pompierilor salvatori li se vor alătura 752 de voluntari în situații de urgență.
Conform programului activităților prevăzut la art. 19 din Instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de voluntariat , etapele desfășurării proiectului au fost următoarele:
- a) Perioada desfășurării campaniei de voluntariat „Salvator din pasiune”: 10.05 – 29.07.2016
- b) Perioadă de recrutare şi înscrieri: 10.05 – 17.06.2016 (în limita a 40 de voluntari/judeţ/municipiul Bucureşti).
- c) Perioadă pentru analiza dosarului este: 20.06 – 08.07.2016
- d) Perioada destinată încheierii contractelor de voluntariat este 11.07 – 29.07.2016.
Campania a fost lansată, la nivel național, în data de 10 mai prin intermediul unui comunicat remis în presa centrală și locală, precum și prin postări pe paginile oficiale de facebook ale IGSU și inspectoratelor județene, respectiv pe aplicația DSU.
Proiectul de voluntariat a fost promovat, la nivel teritorial, în cadrul activităților cu publicul desfășurate de inspectoratele județene.
În cadrul activităţii de recrutare şi înscriere candidații au prezentat un dosar care a cuprins următoarele documente:
- a) cerere de înscriere;
- b) certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
- c) copie după actul de identitate;
- d) aviz psihologic;
- e) act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare;
- f) adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru efort fizic” sau „apt pentru muncă”.
- g) acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Ulterior parcurgerii programelor riguroase de pregătire, aceștia vor putea participa la misiuni de intervenție, vor fi în măsură să utilizeze tehnicile de bază în acordarea primului ajutor calificat și vor fi angrenați în diverse acţiuni de ajutor umanitar şi de popularizare a mesajului preventiv.
Fiecărei unități operative existentă la nivel național i-au fost alocate câte 40 de locuri pe fiecare județ din țară și 40 de locuri pentru zona București-Ilfov.
In județele Neamț, Maramureș și Prahova numărul celor care și-au manifestat dorința de a însoți echipajele operative în teren a fost unul considerabil.
Cu vârste cuprinse între 16 și 51 de ani, voluntarii noștri provin din toate categoriile socio-profesionale (elevi, cadre didactice, medici, ingineri, asistenți, economiști, manageri, programatori etc.), fapt ce confirmă interesul pe care opinia publică îl acordă pregătirii și intervenției în domeniul situațiilor de urgență.
Condiţiile pentru înscrierea la activitatea de voluntariat:
- a) vârsta cuprinsă între 16 şi 65 de ani;
- b) apt din punct de vedere medical;
- c) să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea de infracţiuni cu intenţie;
- d) să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor Inspectoratelor pentru situaţii de Urgenţă.
În perioada următoare, participanții vor desfășura cursuri introductive privind structura, misiunile și atribuțiile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență și vor parcurge noțiunile de prim ajutor de bază susținute, cu profesionalism, de către formatorii aflați în componența centrelor de profil existente la nivel zonal.
În funcție de categoria de voluntariat din care face parte, persoanele vor participa la cursuri de prim-ajutor de bază (fără echipamente medicale), cursuri de prim ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare sau cursuri de prim ajutor calificat cu competenţe extinse.
Totodată, la începutul programului de voluntariat va avea loc un curs introductiv în care vor fi prezentate activitățile specifice (pe domenii de activitate) și organizarea inspectoratelor județene pentru situații de urgență, tehnica și echipamente din dotarea acestora.