N-avem drumuri, dar avem noi masuri ferme
Articol de , 11 august 2016, 18:03
In fata perspectivei reale de a pierde cele 6,8 miliarde de euro pe care Bruxelles-ul ni le pune la dispozitie pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) guvernul vine cu inca o masura ce se doreste ferma: va reorganiza Compania Natională de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si va infiinta o noua companie alaturi de ea.
Arenaconstruct.ro scrie ca CNADNR intr-o noua prezentare se va numi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si va fi responsabila de dezvoltarea pe termen lung a retelei de transport centrala şi globala, in conformitate cu obiectivele asumate fata de Bruxelles.
Dar cateva dintre marile proiecte de infrastructura vor fi incredintate unei noi entitati, denumita Compania Natională de Investiiii Rutiere (CNIR).
Conform guvernului , CNIR va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul populatiei si a marfurilor, in condiiii de siguranta a circulatiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană si confort în trafic
Adica exact aceleasi lucruri pe care ar fi trebuit sa le faca CNADNR, dar nu le-a facut.
Concret, CNAIR va transfera catre CNIR proiectele :
– Modernizarea Centurii de Sud a Bucurestiului;
– Realizarea autostrazii Sibiu – Piteşti;
– Realizarea autostrazii Targu Mures – Targu Neama – Iasi – Ungheni;
– Realizarea drumului expres Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani.
De remarcat ca autostrada Comarnic-Brasov nu este pe lista de proiecte transferate.
CNIR va fi infiintata ca o societate pe actiuni detinute de stat, iar ulterior 15% din actiuni vor putea fi vandute ulterior investitorilor. Societatea va putea fi chiar privatizata ulterior, dar statul va avea optiunea de a pastra pachetul majoritar, sau actiunea nominativa de control.
In plus, pentru dezvoltarea activitatii de proiectare in regie proprie CNIR va putea achizitiona actiuni, sau parti sociale de la societati comerciale cu profil similar de activitate si/sau va putea decide fuzionarea cu acestea.
In ce priveste finantarea, CNIR va primi lunar de la CNAIR. un procent de 15% din incasarile din rovigneta precum si din tarifele de trecere a podurilor.
CNIR va avea 400 de angajati in primul an de functionare mai precizeaza Arenaconstruct.ro.