Află cum poți avea rezultate mai bune în carieră!
Articol de Sabina Lapadatescu, 19 octombrie 2016, 09:02
Reținem până la 20% din informațiile pe care le aflăm în timpul unui curs și mai puține le și aplicăm în carieră, spun psihologii. Deși atât companiile mari, cât și cele mici investesc în cursuri, o întrebare constantă rămâne pentru manageri și antreprenori: ”În ce măsură angajații care participă la astfel de traininguri și aplică ceea ce învață?”.
Până la urmă este piața de traininguri eficientă sau nu?
Trainingurile pot fi un eșec, crede Lorand Soares Szasz, antreprenor și business coach, nu întotdeauna cursanţii îşi ating obiectivele. În opinia acestuia, eficiența lor depinde de ceea ce face participantul imediat după curs.
”Este important să fim atenți în timpul cursurilor la care participăm, însă nu este suficient. Studiile arată că reținem maxim 20% din ceea ce auzim. Din fericire, sunt câteva tehnici testate științific prin care putem să creștem gradul de reținere al informației, ca mai apoi să aplicăm cunoştinţele învăţate pentru creşterea afacerilor”, declară Lorand Soares Szasz.
Iată 3 soluții recomandate de traineri pentru a avea rezultate mai bune în carieră și afaceri după un curs:
1. ”Predă” informațiile pe care le-ai aflat. Psihologii de la Institutul Bethel din Maine au observat că putem reține până la 90% din informația unui training dacă prezentăm informațiile și conceptele cheie colegilor de muncă sau apropiaților.
2. Roagă un coleg sau un apropiat să ”verifice” măsura în care aplici informațiile pe care le-ai aflat. Lorand Soares Szasz crede că ar fi mult mai eficient dacă fiecare companie ar avea o astfel de persoană responsabilă de aplicarea noilor informații.
3. Notează pe o foaie separată, chiar în timpul cursului, ideile pe care le poți aplica imediat în cariera sau compania ta. E important să pleci de la training cu un plan pe care să îl implementezi, consideră Szasz.
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciați speakeri și antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la evenimentele Business Days. Prin carțile și cursurile sale inspiră zeci de mii de antreprenori din țară, dar și din străinătate.