Ascultă Radio București FM Live

The Accountant: Cifre periculoase – între John Forbes Nash Jr. şi Hitman

Articol de , 6 noiembrie 2016, 21:08 / actualizat: 18 noiembrie 2016, 16:03

The Accountant” este un thriller cu mult peste filmele din acest gen din ultimul timp, având o intrigă şi o implicare în idei mult deasupra acestora, la care se adaugă referinţe culturale plastice şi sonore şi destul umor, mai ales negru, fără ca intensitatea acţiunii să scadă până la pragul plictiselii, acordând însă şi timpul necesar pentru elemente psihologice, ceva stare şi emoţie. Finalul este şi el bun, chiar înduioşător prin mesajul profund uman: autiştii merită mai multă atenţie. Reuşitele acestea – ce recomandă ca acest film să fie vizionat la Glendale Studio, CinemaPRO şi oricare dintre cinematografele de mall unde rulează cu subtitlul românesc „Cifre periculoase” – se datorează mai puţin scenaristului Bill Dubuque, cât mai ales regizorului Gavin O’Connor, dar şi interpretului rolului titular, Ben Affleck, care a realizat, la rândul său, câteva foarte bune drame cu mesaj social şi destulă acţiune.

Affleck joacă rolul unui specialist în contabilitate cu autism, care, după cum probabil ştiţi, poate să aducă celui astfel diagnosticat, capacităţi deosebite de concentrare şi calcul. Asta se întâmplă şi cu personajul acesta, atât de special încât la serviciile lui au apelat unele dintre cele mai periculoase organizaţii criminale din lume. De aceea, el trebuie să-şi schimbe mereu identitatea şi să se folosească de calităţile sale deosebite de luptător, căpătate, după cum ne arată o parte din multele flash-back-uri, încă din copilărie sub îndrumarea tatălui lui, ofiţer al trupelor speciale, şi ajutat de fratele său.

În momentul desfăşurării acţiunii filmului, acest contabil şi-a asumat numele lui Christian Wolff, filozof raţionalist şi matematician din secolele 17-18, şi lucrează pentru un client legitim: o companie de robotică şi protezare în al cărei bilanţ apar discrepanţe de milioane de dolari. Are drept ajutor aici pe Dana, funcţionar economic al companiei interpretat cam inegal de Anna Kendrick, care a sesizat iniţial că ceva nu e în regulă în registre. Tocmai acum reuşesc şi autorităţile să dea peste Christian, prin Ray King, cel care conduce Divizia de Aplicare a Legii Penale jucat de J.K. Simmons, asistat de Marybeth Medina, o angajată a serviciului său cu probleme, interpretată de Cynthia Addai-Robinson, pe care şi-o alege drept ucenică li continuatoare a muncii sale.

Într-o singură noapte specialistul contabil descoperă ce anume era în neregulă, dar când vrea să găsească şi persoanele vinovate, cercetările îi sunt brusc suspendate şi în jurul său tot mai mulţi încep să moară. Aşa că, asistat de un misterios personaj, ce l-a ajutat constant dar căruia îi auzim doar vocea feminină parcă de robot, The Accountant trece la auto-apărare şi la protejarea vieţii Danei, de care s-a cam îndrăgostit, iubirea părând a fi o premieră în viaţa sa. În cel mai tensionat moment al întregii poveşti se regăseşte şi cu fratele său.

Cinema marți, 18 martie 2025, 16:51

Rămâne de Văzut: MONSIEUR AZNAVOUR – Povestea unei legende nemuritoare, pe marele ecran – un film eveniment, un omagiu spectaculos adus marelui Charles Aznavour

Charles Aznavour nu a fost doar un cântăreț. A fost vocea unei epoci, artistul care a transformat fiecare emoție într-o melodie, omul care a...

Rămâne de Văzut: MONSIEUR AZNAVOUR – Povestea unei legende nemuritoare, pe marele ecran – un film eveniment, un omagiu spectaculos adus marelui Charles Aznavour
Cinema joi, 13 martie 2025, 19:58

Rămâne de Văzut: „Hors du temps”/ „În afara timpului” de Olivier Assayas – cinci ani de la lockdown, cinci ani de întrebări și amintiri

În martie 2020, lumea întreagă se oprea. Străzile se goleau, timpul se suspenda, iar viața, așa cum o știam, intra într-o realitate...

Rămâne de Văzut: „Hors du temps”/ „În afara timpului” de Olivier Assayas – cinci ani de la lockdown, cinci ani de întrebări și amintiri
Cinema duminică, 2 martie 2025, 18:33

Oscar 2025: Marii favoriți, producțiile și pariurile finale pentru râvnitele statuete de aur

Anul acesta, filmele au trecut rapid de la statutul de favorite la cel de pierzătoare, iar controversele online și scandalurile de culise au...

Oscar 2025: Marii favoriți, producțiile și pariurile finale pentru râvnitele statuete de aur
Cinema vineri, 28 februarie 2025, 17:54

Ce cadouri vor primi anul acesta nominalizații la Premiile Oscar?

Pachetele cu daruri oferite anul acesta nominalizaţilor la Oscar conţin produse cosmetice de lux, produse cu tematică cinematografică, dar şi...

Ce cadouri vor primi anul acesta nominalizații la Premiile Oscar?
Cinema vineri, 28 februarie 2025, 17:46

Duel strâns între „Anora” şi „Conclave”, la cea de-a 97-a ediție a Premiilor Oscar

Suspansul va fi mare, duminică noaptea, la Oscaruri, unde tragicomedia „Anora” şi thrillerul papal „Conclave” se vor...

Duel strâns între „Anora” şi „Conclave”, la cea de-a 97-a ediție a Premiilor Oscar
Cinema duminică, 23 februarie 2025, 10:22

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe

Cinematografele ne primesc cu noi premiere de vazut. ”September 5” / ”Atacul din 5 septembrie”, regizat de Tim Fehlbaum este un film istoric,...

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe
Cinema vineri, 14 februarie 2025, 17:43

Drama „Julie Keeps Quiet”, debutul în lungmetraj al lui Leonardo van Dijl, apare în cinematografe din 14 martie

„Julie Keeps Quiet”/ „Julie nu vorbește”, debutul în lungmetraj al lui Leonardo van Dijl, câștigător a două premii în cadrul Semaine...

Drama „Julie Keeps Quiet”, debutul în lungmetraj al lui Leonardo van Dijl, apare în cinematografe din 14 martie
Cinema vineri, 14 februarie 2025, 17:10

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe

Weekendul de Valentine’s Day aduce comedii romantice, drame și multă acțiune pe marele ecran. Captain America revine într-un thriller politic...

Rămâne de Văzut: Premierele weekendului în cinematografe