Buzesti – Berzei, un bulevard privat!
Articol de Mircea Apostolescu, 9 noiembrie 2016, 09:32
In februarie 2014, primarul general Sorin Oprescu inaugura noul bulevard Buzesti – Berzei, proaspat modernizat, intre Piata Victoriei si strada Vasile Parvan. Acesta este conceput sa ofere o varianta la Calea Victoriei, o artera foarte aglomerata, unde, intre timp, a fost amenajata cea mai moderna pista pentru biciclisti din Bucuresti.
Investitia, desi controversata din cauza demolarii unor imobile de patrimoniu, printre care si Hala Matache, a dat nastere unui nou bulevard, cu cate doua benzi de circulatie pe sens, in loc de cate una (cum era inainte), cu linia si refugiile de tramvai modernizate, cu cablurile de internet si televiziune introduse in canalizatia pentru fibra optica si cu sistemele de iluminat public si semaforizare modernizate si ele. Nu in ultimul rand, noul bulevard este prevazut cu pista pentru biciclisti, pe carosabil, langa trotuar.
Numai ca modernizarea Bulevardului Buzesti – Berzei a fost realizata sub conducerea Directiei de Infrastructura si Transporturi a Primariei Capitalei si investitia nu a fost receptionata si data in administrarea Administratiei Strazilor, din subordinea aceleiasi Municipalitati.
Mai mult decat atat, investitia nu a fost in intregime platita. Mai precis, sistemul de semaforizare modern, care poate fi conectat la sistemul de management al traficului, sistem de semaforizare a carui valoare se ridica la circa 500.000 de euro, nu a fost inca platit de catre Primaria Capitalei catre UTI.
Acum, UTI a dat in judecata Municipalitatea pentru a-si recupera suma de o jumatate de milion de euro. Intre timp, reprezentantii companiei blocheaza semnarea oricarui contract de mentenanta pentru sistemul de semaforizare si, de asemenea, refuza sa sincronizeze semafoarele de pe Buzesti – Berzei. Asa se face ca, pe modernul bulevard, soferii prind „unda rosie”, oprind, de fiecare data, la fiecare semafor. Mai mult, cand semafoarele se defecteaza nu are cine sa faca mentenanta.
In aceeasi situatie, se afla si pista pentru biciclisti. Stalpisorii de plastic care marcau pista au disparut cu desavarsire, astfel incat, de multe ori, smecherii depasesc coloana, pe partea dreapta, pe pista de biciclisti, iar unii dintre ei chiar parcheaza pe pista, pentru ca acolo au treaba.
De ce, dupa aproape trei ani de la finalizarea lucrarilor, nu a fost terminat de platit si receptionat bulevardul? Sa fie vorba despre impotenta administrativa, despre nepasare sau despre interese ascunse?