Cărți despre minte și trup în topul vânzărilor la Gaudeamus
Articol de , 23 noiembrie 2016, 15:17
Ediția din acest an a a târgului a avut câteva particularități.
Cărțile care prezintă corpul și creierul uman s-au situat înaintea volumelor de dezvoltare personală, în preferințele cumpărătorilor, fără a le scoate, pe cele din urmă, din topul vânzărilor.
”Creierul de homo sapiens. Ghid de utilizare” – Dragoș Cîrneci în dialog cu Iuliana Alexa a fost în primele cinci titluri, alese de vizitatori la standul Eikon, iar ”Puterea creierului şi uimitoarele sale capacităţi” de Nathalie şi Jean-Marie Delecroix, a avut vânzări foarte bune, la Niculescu. Minerva a adus la Gaudeamus ”Călătorii în centrul gândirii” prilejuind întâlnirea publicului cu apreciatul neurochirurg Prof. Dr. Alexandru Vlad Ciurea.
Pe lângă volumele din colecții de sănătate și nutriție, devenite must have pentru editori, anul acesta au apărut cărțile care îi imprietenesc pe cei mici cu propriul corp. Dar și adulții ar trebui să le răsfoiască.
Modalitățile sunt diverse, de la albumul bine documentat al celor de la RAO, ”Marea carte a corpului omenesc”, la formula de bandă desenată aleasă de Dan Green, ”Corpul uman, o fabrică?” sau varianta colecției cu stickere, ”Corpul uman”, de la Aramis.
Un alt punct de atracție l-a reprezentat colecția inedită de la Litera – care propune titluri celebre ale literaturii transformate în cărți de colorat pentru publicul cu sau fără buletin. În ea se regăsesc: ”Urzeala Tronurilor”, ”Peter Pan” și ”Alice în țara minunilor”.
Și cei mai mici cititori au personajele lor preferate. ”Elmer” și ”Mog” au revenit la Gaudeamus, colecțiile Panda s-au îmbogățit cu noi volume. Și tot aici a putut fi găsită o serie de cărți cu titlul ”Cine a fost…”, care prezintă școlarilor personalitățile lumii din diferite domenii.
Oricâte strategii se vor inventa editorii, orice campanie de marketing s-ar activa, oricâte tilturi sau coperți ne vor lua ochii și le vom cumpăra, un lucru este cert, clasicii râmân în top. Agatha Christie, autor preferat al atâtor generații, s-a vândut foarte bine la târg și anul acesta.
Urmărind acest top și cel anunțat de editori, chiar din ultima zi a târgului, prezentat de BucurestiFM în articolul: Gaudeamus 2016, la final, avem certitudinea că românii nu sunt atrași de vedete de carton și de senzațional, așa cum vor mulți să credem.