Panouri publicitare care încep să tuşească când trece un fumător pe lângă ele
Articol de Sabina Lapadatescu, 16 ianuarie 2017, 16:52
În momentul în care fumătorii trec pe lângă anumite panouri publicitare instalate în Stockholm, capitala Suediei, se petrece ceva ciudat: ‘panourile publicitare încep să tuşească’. Un lanţ farmaceutic suedez a plătit o campanie publicitară, cu scopul de a încuraja fumătorii să se lase de acest obicei nociv.
La prima vedere, panourile publicitare speciale, amplasate mai ales în faţa staţiilor de metrou, prezintă fotografia unui model cunoscut. În momentul în care un fumător stă în apropiere sau se plimbă prin faţa panoului cu ţigara aprinsă, modelul se mişcă brusc şi începe să tuşească, în mod evident deranjat de fumul de ţigară. După câteva reprize de tuse, imaginea de pe panou se schimbă din nou, oferind publicului o gamă variată de produse farmaceutice destinate celor care vor să se lase de fumat.
Agenţia publicitară care a realizat campania antifumat a reuşit crearea acestui extraordinar efect prin instalarea în panoul publicitar a mai multor detectoare de fum. Primul loc ales pentru amplasarea acestor panouri a fost Piaţa Odenplan din Stockholm, un loc binecunoscut pentru numărul mare de fumători. Agenţia a filmat reacţiile fumătorilor – unii au fost extrem de surprinşi, alţii au izbucnit pur şi simplu în râs -, iar rezultatul a fost postat online.
Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, peste 20% dintre suedezii cu vârste peste 15 ani fumează. De asemenea, tutunul de mestecat este extrem de popular în Suedia.