Ce trebuie sa faceti pentru a inmatricula o masina, de la 1 februarie 2017
Articol de bucurestifm, 1 februarie 2017, 09:18
Acte necesare inmatriculare auto in 2017.
Ce trebuie sa aveti la dosar:
– cerere de inmatriculare tipizat (este gratuita si o puteti descarca de pe Internet sau o gasiti la DRPCIV);
– fisa de inmatriculare auto vizata la Directia Impozite si Taxe Locale de sector semnata de fostul si de actualul proprietar, in cazul persoanelor juridice este nevoie si de stampila firmei (original);
– cartea de identitate a vehicului (original si copie);
– certificatul de inmatriculare al fostului proprietar in care acesta a inscris transmiterea dreptului de proprietate (talonul – original). ITP-ul trebuie sa fie valabil (inspectia tehnica periodica);
– contractul de vanzare-cumparare sau factura (in original si copie);
– actul de identitate al solicitantului (original si copie);
– asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA) cu numele noului proprietar (copie);
– dovada de plata a contravalorii certificatului de inmatriculare (talon auto – original – 37 lei);
– placutele cu numarul de inmatriculare vechi, daca vreti/trebuie sa le schimbati;
– certificatul de autenticitate emis de Registrul Auto Roman (original) – doar pentru masinile aduse din strainatate;
NU MAI SUNT NECESARE:
– chitanta de plata a contravalorii taxei de inmatriculare (original – 60 lei);
– dovada de plata timbru de mediu sau adeverinta din care reiese nerestituirea taxei (original si copie);
Etapele inmatricularii unui autovehicul:
Conform WallStreet, cine doreste sa isi inmatriculeze masina trebuie sa stie ca, in primul rand, trebuie sa se inarmeze cu foarte multa rabdare si sa bata cel putin cinci drumuri pe la diverse institutii, ca sa isi plateasca taxele pentru dosar.
Atunci cand cumparati o masina, pentru a face rapid actele, va puteti intalni cu vanzatorul la Directia Impozite si Taxe Locale (Administratia Locala) de sectorul de care apartine.
Aici gasiti un birou unde puteti face actele: contract de vanzare-cumparare, fisa de inmatriculare – care trebuie sa contina stampila de scoatere din evidenta de catre vanzator in baza prezentarii contractului de vanzare-cumparare cu noul proprietar, cartea de identitate a vehiculului si actul de identitate.
Odata ce a fost realizat contractul de vanzare-cumparare incheiat cu vanzatorul si fisa de inmatriculare stampilata de Directia Impozite si Taxe Locale a acestuia, vanzatorul trebuie sa semneze pe spatele talonului unde scrie „Instrainat de …. la data de …”, pentru ca fara semnatura vanzatorului pe spatele talonului politistul va refuza dosarul.
Dupa ce vanzatorul a incheiat contractul de vanzare-cumparare, ne-a inmanat fisa de inmatriculare, cartea masinii si talonul, ii putem da banii pe autoturism.
Daca masina este cumparata de la o firma, vom merge mai intai la sediul acesteia pentru a ne elibera factura, nu mai avem nevoie de contract de vanzare-cumparare, vom cere o semnatura si o stampila pe spatele talonului, iar dupa aceea impreuna cu un delegat al firmei vom merge la Directia Impozite si Taxe Locale pentru a primi fisa de inmatriculare vizata.
Trebuie sa cereti vanzatorului si o copie dupa asigurarea RCA, pentru a putea circula cu masina cateva zile pana o inscrieti pe numele noului proprietar.
Puteti face asigurare RCA in vederea inmatricularii in ziua cumpararii autoturismului si va fi valabila incepand chiar din ziua aceea (este singurul caz in care RCA-ul este valabil din ziua in care il faceti).
Taxa de 37 de lei pentru eliberarea certificatului de inmatriculare (talon) NU SE MAI plateste la CEC, ci prin internet banking, virament sau mandat postal catre contul unic deschis de catre fiecare Institutie a Prefectului.
Plata in numerar se poate face la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului si la DRPCIV.
Taxa pentru placutele de inmatriculare se plateste politistului care va primeste dosarul la DRPCIV si costa 40 lei – numere la rand sau 85 de lei pentru numere preferentiale.
Daca sunteti din acelasi oras puteti pastra numerele si nu veti mai plati nicio taxa.
Daca le schimbati trebuie sa le predati politistului, odata cu dosarul.
Aflati aici daca este disponibil numarul de inmatriculare preferential.
Incepand cu data de 1 februarie 2017 la dosarul cu acte necesare inmatricularii NU MAI TREBUIE sa faceti si dovada achitarii timbrului de mediu (original si copie) sau dovada ca proprietarul nu a recuperat taxa de poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu pentru autovehicule.
Inainte de aceasta data aceasta se elibera de catre ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala), filiala din sectorul de care apartineti!
Si la eliberarea pasapoartelor scapam de cateva taxe.
Spre exemplu, la pasaportul temporar se elimina taxa pentru serviciul public prestat, in valoare de 22 lei si tariful suplimentar pentru eliberarea pasaportului simplu temporar de 100 lei. Astfel, in loc de 218 lei , pentru pasaportul valabil un an, veti plati 96 de lei.
taxe MAI
La pasapoartele simple, valabile 5 ani, se elimina doar taxa de 22 de lei, iar pretul va fi de 258 de lei.
Si nu sunt singurele. De miercuri, cazierul va fi eliberat gratuit si asta pentru ca taxa de 10 lei a fost eliminata. Iar cartea de identitate nu mai costa 7 lei, ci 2, suma pe care o achitati direct la politie.
Alte 6 taxe extrajudiciare si doua consulare vor fi eliminate de la 1 februarie. Dispar taxa de examinare pentru permis si cele pentru permise anulate.
Totodata, vor fi eliminate opt taxe, prevazute de Legea nr.117/1999 privind taxele extrajudiciare de timbru, care erau necesare eliberarii unor documente la ghioeele Direc?iei Regim Permise oi Înmatricularea Vehiculelor.
Printre acestea se numara:
* taxa de examinare pentru obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile oi subcategoriile A, A1, B, B1 oi B+E (6 lei);
* taxa de examinare si obtinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb oi TV (28 lei)
* taxa pentru examinarea persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum oi a persoanelor care au fost respinse de trei ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii a permisului de conducere, precum si pentru cele care nu au absolvit o scoala de conducatori de autovehicule, cu exceptia celor pentru categoriile B, B1, B+E (84 lei).
Vor mai fi eliminate taxa de înmatriculare permanenta sau temporara pentru autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pâna la 3.500 kg inclusiv (60 lei); taxa de înmatriculare permanenta sau temporara pentru autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3.500 kg (145 lei); taxa de autorizare provizorie a circulatiei autovehiculelor si remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar (9 lei); taxele de autorizare a circulatiei pentru probe a autovehiculelor si remorcilor (414 lei), precum si înregistrarea cererilor persoanelor fizice si juridice privind furnizarea unor date din Registrul national de evidenta a persoanelor, precum si din Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de înmatriculare si din registrele judetene si al municipiului Bucuresti de evidenta a permiselor de conducere si certificatelor de înmatriculare (5 lei).
Pe lânga acestea, vor fi eliminate si alte trei taxe: pentru aplicarea, de catre institutiile prefectului, a apostilei pe actele oficiale administrative, la solicitarea persoanelor fizice (22 lei) sau juridice (44 lei), precum si înregistrarea cererilor pentru aplicarea apostilei (3 lei).
Potrivit MAI, în ceea ce priveste serviciile prestate pentru eliberarea documentelor de calatorie, de la 1 februarie, din costul pasaportului vor fi eliminate taxa pentru serviciul public prestat – 22 lei – si tariful suplimentar pentru eliberarea paoaportului simplu temporar – 100 lei.
Noile taxe pe care le vor achita cetatenii pentru eliberarea pasapoartelor, în cazul cererilor depuse în tara, vor fi:
* pentru pasaportul simplu electronic (cu valabilitate 5 ani, eliberat persoanelor peste 12 ani) – 258 lei;
* pentru pasaportul simplu electronic (cu valabilitate 3 ani, eliberat persoanelor sub 12 ani) – 234 lei;
* pentru pasaportul simplu temporar (cu valabilitate 1 an) – 96 lei.
De asemenea, se elimina taxa de 22 lei pentru furnizarea datelor din Registrul National de Evidenta a Paoapoartelor Simple si pentru eliberarea adeverintelor referitoare la exercitarea dreptului la libera circulatie în strainatate, istoric de pasapoarte si perioada în care solicitantul a avut statutul de cetatean român cu domiciliul în strainatate.
Totodata, alte sase taxe extrajudiciare de timbru si doua taxe consulare pentru servicii prestate în domeniul evidentei persoanelor si al starii civile vor fi eliminate începând de la 1 februarie 2017.
Astfel, va fi eliminata taxa pentru schimbarea numelui (15 lei); taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetateniei si a domiciliului (22 lei); taxa pentru identificarea unei persoane pe teritoriul României (35 lei), precum si taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a cetateniei si a domiciliului; eliberarea copiei de pe decizia de schimbare a numelui; eliberarea si preschimbarea actelor de identitate pentru cetatenii români; înscrierea în actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei; eliberarea cartii de identitate provizorii (5 lei).
Sursa: Radu Sofran