Obiectele pierdute cel mai des în timpul călătoriilor
Articol de Stefania Grigore, 6 martie 2017, 15:15
Rucsacuri, geamantane, plase sau cutii abandonate în gări, staţii de metrou sau autobuz, aeroporturi, magazine provoacă adesea panică și devin motiv pentru evacuarea incintelor. De fiecare dată, poliţia intervine prompt, primul gând fiind al unui atac terorist. În cele mai multe cazuri, din fericire, panica este neîntemeiată, deoarece în cele din urmă se constată că acestea sunt pur și simplu obiecte uitate sau pierdute.
O echipă de jurnalişti din Bulgaria a cercetat tot acest traseu al neatenţiei persoanelor care îşi pierd diverse obiecte în timpul călătoriilor. Cel mai adesea, oamenii pierd telefoane mobile, documente personale, paltoane, pălării, mănuși, umbrele, rucsacuri, chei, ochelari și pungi de cumpărături, a informat centrul de presă al aeroportului din Sofia şi cel al Căilor Ferate Bulgare, precum și al uneia dintre cele mai mari companii de taxi din Sofia – „Yellow Taxi”.
În 2016, pe aeroportul din Sofia au fost returnate 616 obiecte pierdute și uitate. Inedită este povestea unui inel de logodnă pierdut. Lipsa acestuia a fost remarcată în avion, iar după aterizarea aeronavei a urmat un apel către autoritățile aeroportuare. Cu ajutorul Serviciului de securitate de pe aeroport, inelul de logodnă a fost găsit şi a revenit în posesia tinerei care îl pierduse.
Un an şi două luni a fost păstrat pe aeroportul din Sofia, la obiecte pierdute, un baston uitat până când posesorul său a venit să şi-l ia.
În Gara Centrală din Sofia, până în ziua de astăzi se păstrează un scaun cu rotile uitat într-un vagon. De la jumătatea anului 2016, nimeni nu a venit să-l caute. Tot aici se află o bicicletă pierdută și nerevendicată.
Printre cele mai inedite obiecte pierdute într-o maşină a companiei Yellow Taxi din Sofia se numără o centură de fitness. Firma a creat o pagină pe reţeaua de socializare Facebook, unde postează fortografii cu obiectele uitate de clienţi în taxiuri. Cu toate acestea, mulţi posesori de obiecte pierdute nu şi le revendică.
Inedită este şi povestea unei pălării vechi şi uzate, pe care posesorul a văzut-o într-o fotografie pe pagina de Facebook a companiei de taxiuri şi extrem de emoţionat s-a prezentat pentru a-şi lua înapoi obiectul pierdut.