Primaria Sectorului 4 pregateste ridicarea masinilor parcate neregulamentar
Articol de Mircea Apostolescu, 15 martie 2017, 12:38 / actualizat: 15 martie 2017, 13:41
Primarul sectorului 4, Daniel Baluta, se dovedeste a fi mai curajos sau mai lipsit de populism decat omologii sai din celelalte sectoare ale Bucurestiului. Drept dovada, in vreme ce primarii sectoarelor 1, 2, 3, 5, si 6 se ascund dupa scuza insuficientei locurilor de parcare, Primaria Sectorului 4 a pus in dezbatere publica regulamentul care va stabili conditiile de ridicare, transport si depozitare a masinilor parcate neregulamentar, pe partea carosabila a arterelor de circulatie din aceasta unitate administrativa.
Potrivit proiectului de regulament, aceasta activitate ar urma sa fie prestata de catre Politia Locala a Sectorului 4, iar pentru recuperarea masinilor, soferii vor trebui sa plateasca 150 lei, reprezentand taxa de ridicare si transport. Nu se va percepe taxa de depozitare. Regulamentul urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului Local Sector 4 si va intra in vigoare daca va primi aprobarea consilierilor locali.
Potrivit documentului, constatarea stationarii neregulamentare pe partea carosabila din sectorul 4 al Municipiului Bucuresti se va efectua, conform legii, de catre Directia Generala de Politie Locala Sector 4. Operatiunile privind ridicarea, transportul, depozitarea in spatiul special amenajat si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila din sectorul 4, se vor efectua de catre personalul specializat din cadrul Biroului Ridicari Auto al Directiei Generala de Politie Locala Sector 4.
Aceste operatiuni se vor putea realiza numai pe baza dispozitiei scrise de ridicare, intocmita de politistul local al Directiei Circulatie Rutiera din cadrul Directiei Generale de Politie Locala Sector 4, dispozitie prin care s-a dispus ridicarea vehiculelor. Politistul local, agent constatator, va asista pe toata perioada derularii operatiunilor de ridicare a vehiculelor stationate neregulamentar.
Dupa intocmirea Dispozitiei scrise de ridicare se va completa a nota de constatare de catre un lucrator specializat din cadrul Biroului Ridicari Auto a Directiei Generala de Politie Locala Sector 4 care va fi semnata si de catre politistul local din cadrul Directiei Circulatie Rutiera a Directiei Generale de Politie Locala Sector 4. In cuprinsul acestei note de constatare, se va imortaliza in format digital foto, din 4 unghiuri diferite, starea vehiculului stationat. Dispozitia de ridicare privind autoturisinul stationat neregulamentar va trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: data, ora si locul ridicarii vehiculului, gradul profesional, numele si prenumele politistului local care dispune masura tehnico-administrativa si unitatea din care face parte, indicarea expresa a temeiului juridic referitor la norma incalcata, mentiuni privind inregistrarea foto sau video a stationarii vehiculului, mentiuni privind avarii vizibile pe vehicul, date privind numarul de inmatriculare/inregistrare si marca vehiculului.
Daca proprietarul, utilizatorul sau detinatorul legal al autovehiculului ridicat refuza sa achite taxa pentru ridicarea si transportul acestuia, masina va ramane in depozitul Directiei Generale de Politie Locala Sector 4. Perioada maxima de depozitare este de 1 an. In cazul in care proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului depozitat nu se prezinta in acest termen pentru ridicare, agentii constatatori din cadrul Directiei Generale de Politie Locala Sector 4, imputerniciti de Primarul Sectorului 4, vor trece la aplicarea procedurilor cuprinse in dispozitiile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Potrivit proiectului de regulament, Directia Generala de Politie Locala Sector 4 va raspunde, in mod direct, fata de proprietarii sau detinatorii legali ai vehiculelor ridicate, pentru eventualele daune produse acestora, doar ca urmare a operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.
Eliberarea masinilor ridicate se va efectua in fata utilizatorului, conducatorului, proprietarului ori detinatorului legal al vehiculului, pe baza certificatului de inmatriculare in original, sau a altor documente care atesta proprietatea ori detinerea legala a autoturismului, carte identitate, carte de identitate autovehiculicontract vanzare cumparare .
Regulamentul spune ca programul de desfasurare a activitatilor de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor se desfasoara zilnic, 24 de ore din 24. Programul de desfasurare a activitatii de restituire a vehiculelor depozitate in spatiul special amenajat se va desfasura, prin serviciu continuu, tot pe durata a 24 de ore.
Cuantumul maximal al tarifelor aferente operatiunilor de ridicare si transport care vor fi platite de catre soferi va fi:
– pentru ridicarea si transportul autovehiculului stationat neregulamentar se percepe o taxa de 150 lei;
– pentru ridicarea autovehiculului stationat neregulamentar se percepe o taxa de 75 lei;
– pentru depozitarea autovehiculului stationat neregulamentar nu se percepe nicio taxa, cu exceptia situatiei cand durata de depozitare depaseste 2 luni de la data depozitarii, atunci percepandu-se un tarif de 15 lei/zi de stationare/autovehicul.
– transportul la locul de depozitare nu se va mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se va prezenta la locul ridicari si va fi de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare (75 de lei), iar in cazul in care se va refuza achitarea acestui tarif, se va continua transportul autovehiculului ridicat la locul de depozitare.
– plata tarifelor aferente operatiunilor de ridicare, transport si depozitare a vehiculelor se va efectua la casieria Directiei Generale de Politie Locala Sector 4, intr-un loc special amenajat. Casieria are, desigur, obligatia de a elibera chitanta, drept dovada a platii.
Masura ridicarii autovehiculelor ar urma sa se aplice in urmatoarele situatii, enumerate de catre reglementarile legale:
– oprirea/stationarea autovehiculelor in statiile CTP;
– pe benzile de urgenta si cele de siguranta;
– in intersectii si sensuri giratorii;
– pe treceri de pietoni, in zone rezidentiale/pietonale;
– pe trotuare si piste de biciclete;
– in parcarile cu plata;
– in cazuri de blocare a punctelor gosposdaresti sau a diverselor accese auto, precum si in alte situatii, conform legislatiei in vigoare.
Ar mai trebui precizat faptul ca, la taxa pentru ridicarea si transportul autovehiculelor mai trebuie adaugata amenda contraventionala pentru paracrea neregulamenta.