Al zecelea mars al biciclistilor in Bucuresti
Articol de Mircea Apostolescu, 22 aprilie 2017, 16:35 / actualizat: 22 aprilie 2017, 19:09
Cateva sute de biciclisti s-au adunat, la intrarea in Parcul Herastrau dinspre Piata Charles de Gaulle, pentru un nou mars de protest, cel de-al 10-lea din 2013 pana astazi.
Marcel Ivan, presedintele Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ (OPTAR), spune ca motivele protestului raman aceleasi ca si cu patru ani in urma.
Municipalitatea nu a construit niciun metru de infrastructura pentru biciclisti, desi are la dispozitie 10 milioane de euro, primiti de la Ministerul Dezvoltarii in 2014, si, in ciuda faptului ca Planul de Mobilitate Urbana Durabila, (PMUD) adoptat de catre Consiliul General, prevede amenajarea de piste pentru biciclisti. Conform PMUD, primii 70 de kilometri de piste ar trebui sa fie gata in urmatorii doi ani.
Nu s-a demarat nici macar studiul de fezabilitate pentru pistele pentru biciclisti, spune Ivan.
Alte motive ale protestului biciclistilor constau in lipsa oricaror masuri de accesibilizare a infrastructurii orasului pentru persoanele din categoriile vulnerabile, cele cu dizabilitati, persoane varstnice, mame cu copii in carucioare, persoane care au bagaje mai voluminoase.
De asemenea, biciclistii mai protesteaza si pentru ca nu s-au luat masuri pentru prioritizarea transportului public, adica nu au fost create benzile unice pentru autobuze si troleibuze, mai spune seful de la OPTAR.
In context, trebuie mentionat faptul ca Primaria Capitalei a primit, inca din anul 2013, de la Ministerul Dezvoltarii, zece milioane de euro pentru amenajarea a 100 de kilometri de piste pentru biciclisti. Numai ca, atunci cand primarul general al vremii, Sorin Oprescu, a vrut sa treaca la implementarea unui Sistem de Transport cu Bicicleta in Centrul Bucurestiului, tot OPTAR a contestat traseele propuse, pe marile bulevarde, pe axele principale ale orasului, nord – sud si est – vest. Pe atunci, OPTAR sustinea ca benzile pentru biciclisti trebuie facute pe strazile secundare, in tot orasul, simultan.