In sfarsit se rezolva marea problema a autobuzelor din Bucuresti! Vezi de cand vom avea aer conditionat si wi-fi in autobuz…
Articol de Mircea Apostolescu, 6 iulie 2017, 16:32
Dupa ce timp de un an de zile a lucrat la alcatuirea caietului de sarcini, Primăria Capitalei a lansat, cu doua zile in urma, procedura de achizitie publica pentru achizitionarea a 400 de autobuze urbane noi pentru RATB.
Preţul total pe care Municipalitatea il estimeaza este de 510,5 milioane lei, fara TVA, adica, in medie, 1,27 milioane de lei pentru un autobuz. Finantarea va fi asigurata, in totalitate, de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, potrivit anuntului de participare de pe SEAP.
Dintre cele 400 de autobuze noi, trei sute de autobuze vor avea o lungime de 12 metri, 50 de autobuze una de 10 metri, iar restul vor fi articulate, cu lungimea de 18 metri.
Vehiculele vor trebui sa aiba motoare EURO 6 şi vor putea atinge o viteză maximă de deplasare de 80 km/oră.
Instalația IT va permite informarea audio si vizuala a călătorilor.
Aceeasi instalatie va asigura numărarea călătorilor, cu o precizie de minim 99%, supravegherea video, in interiorul si exteriorul autobuzului, internet WI-FI și sistem de comunicare online.
Autobuzele vor avea podeaua integral coborata, nefiind acceptate, potrivit caietului de sarcini, vehicolele cu trepte.
De asemenea, autobuzele vor trebui sa fie prevazute cu o rampa mecanica pentru accesul persoanelor in carucioare rulante.
Termenul minim de garanție va fi de 240.000 km sau 4 ani de funcționare, iar garanția extinsă va permite un rulaj minim de 480.000 km pentru alți 4 ani.
O alta cerinta importanta a caietului de sarcini se refera la aerul conditionat. „Microclimatul compartimentului pasagerilor și șoferului, pe timp de vară, va fi asigurat printr-o instalație de aer condiționat (…), cu o putere aleasă astfel încât să asigure condițiile de capacitate pentru un microclimat cu un randament de realizare a pragului de minim +25℃ în salonul autobuzului, la o temperatură a mediului exterior de +37℃”, spune caietul de sarcini.
Contractul va fi atribuit prin licitaţie deschisă, în baza următoarelor criterii, cu ponderi egale: preţul ofertei şi calitatea ofertei.
Termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la licitaţie este 14 august, ora 16:00.
Data-limită de evaluare a ofertelor este 8 septembrie, ora 18:00.
Aceste termene nu ne asigura, insa, ca, din toamna, vom calatori cu noile autobuze. Procedura de achizitie publica s-ar putea prelungi, pentru o perioada greu de estimat, din cauza eventualelor contestatii.
In plus, producatorul care va castiga licitatia va incepe constructia autobuzelor dupa ce va semna contractul cu Primaria Capitalei.
Insa, trebuie sa mai intelegem ceva, chiar daca, maine, toate cele 400 de autobuze ar intra in exploatare, ele nu ar schimba mare lucru, in ceea ce priveste frecventa in statii si predictibilitatea transportului public, mai ales in timpul varfurilor de trafic de dimineata si de seara.
Traim in cel de-al patrulea dintre cele mai aglomerate orase din INTREAGA LUME, depasind, in ceea ce priveste gradul de aglomeratie a traficului, metropole cu o populatie egala sau mai mare decat cea a INTREGII ROMANII, 15-20 de milioane de locuitori!
Gradul de congestie a traficului, in Bucuresti, este de 98%, la orele de varf ale diminetii, si de peste 100%, in timpul varfului de seara!
Pentru ca noile autobuze sa aduca o schimbare majora in transportul public, avem nevoie de BENZILE UNICE RATB!
Altfel, ele vor sta blocate in traficul general si vor ajunge in statii tot la intervale de 20-25 de minute.
Altfel, in ciuda sistemelor IT si Wi-Fi, tot nu va putea nimeni sa ne spuna la ce ora va ajunge autobuzul intr-o anumita statie si cat va face el, pana la destinatia dorita.
Pe la jumatatea lunii mai, Primaria Capitalei a facut o tentativa timida de a introduce o noua banda unica RATB, intre podul de la Baneasa si Fantana „Miorita”.
„Minunea” nu a tinut, insa, decat vreo trei-patru zile, de vinerea, pana lunea. Speriata ca o caprioara care a vazut lupul cel mare si rau de protestele soferilor si de articolele negative din presa, Municipalitatea a facut un salt inapoi, spunand ca benzile unice vor fi introduse dupa intrarea in vacanta a elevilor, la mijlocul lunii iunie.
Iata ca au trecut doua saptamani de la acest eveniment si nu se intampla nici o banda unica.
Totul se amana sine die, pentru calendele grecesti, pentru prima joi, de dupa Miercurea Ciuc…