Este cel de-al patrulea week-end de cand podul de cale ferata de peste Lacul Herastrau se afla in centrul unei adevarate batalii, in care se infrunta Ministerul Transporturilor si cei de la Caile Ferate, pe de o parte, Municipalitatea si bucurestenii, pe de alta parte.
Din pacate, cei de la Transporturi si de la Caile Ferate dau dovada de o atitudine rigida, inchistata intr-o mentalitate care vine din trecut. Ei se multumesc sa incerce sa blocheze accesul catre podul de cale ferata si sa-i certe, prin comunicate de presa, pe bucuresteni ca sunt inconstienti si ca se aventureaza pe pod.
Ceea ce nu par sa inteleaga cei de la Transporturi este un fapt cunoscut de catre toata lumea, de ceva vreme, de la Adam si Eva incoace, si anume ca fructul oprit este cel mai tentant.
Asa se face ca, dupa ce au incercat cei de la caile ferate sa blocheze accesul la pod, toti alergatorii, multi dintre biciclisti si chiar parintii iesiti la plimbare cu copiii continua sa foloseasca podul, catarandu-se pe traversele de beton si mergand pe calea ferata. Ba, mai mult decat atat, zona a devenit un fel de loc de pelerinaj al pustimii care doreste sa isi manifeste fronda, protestul fata de orice masura care interzice ceva.
Adolescentii urca pe pod si se aseaza, pur si simplu, pe calea ferata, beau un suc, poate unii si o bere, isi fac poze de grup sau selfie, posteaza pe retelele de socializare etc.
Deci, prin aceste masuri, tot ce s-a reusit a fost transformarea podului intr-o zona mult mai periculoasa decat era inainte, iar o tragedie se poate petrece oricand! Oare nu ar fi mai simplu ca functionarii din minister si cei de la caile ferate, in colaborare cu Primaria Capitalei, sa treaca la construirea pontonului pentru traversarea lacului, chiar la suprafata apei?
Aceasta ar fi solutia cu adevarat constructiva, care ar duce la scaderea insemnata a gradului de pericol din zona! Pentru ca cei mai multi dintre alergatori si biciclisti, parintii cu copii si, in general, lumea iesita la plimbare ar folosi acest ponton, in loc sa se chinuie sa se catere pe pod. Ar mai ramane, desigur, cativa adolescenti frondeuri care s-ar urca pe podul de cale ferata, dar riscul de accident ar scadea, totusi, foarte mult!
Trebuie sa reamintim faptul ca „razboiul” din jurul podului de cale ferata din Herastrau a inceput cu o luna in urma, dupa ce un biciclist a fost accidentat mortal de catre un tren. Biciclistul mergea chiar pe calea ferata si asculta muzica la casti.
Dupa acest accident, Municipalitatea a interzis, vreme de cateva zile, accesul pe pod, cu ajutorul paznicilor din parc. Apoi, cei de la Caile Ferate au luat masura baricadarii acceselor pe pod cu traverse de beton armat si cu obstacole de metal sudate la capetele scarilor.
In aceasta perioada, primarul general, Gabriela Firea, a declarat ca Municipalitatea, prin Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement (ALPAB), a cerut, inca din noiembrie 2015, aprobarea Ministerului Transporturilor pentru constructia unui ponton pentru traversarea Lacului Herastrau, chiar in zona podului de cale ferata, dar la suprafata apei.
Cei de la Transporturi au replicat ca Primaria Capitalei nu ar fi cerut niciodata acest acord. Autorizarea din partea ministerului este necesara deoarece pontonul ar trebui sa fie construit in zona de protectie a caii ferate, care, conform legii, se afla sub jurisdictia celor de la Transporturi.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.