Dublu standard la suc şi ciocolată
Articol de , 23 iulie 2017, 12:55
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor a descoperit două produse alimentare pentru care producătorii au folosit un dublu standard de calitate.
Astfel s-au constatat diferenţe în compoziţia unui suc de portocale şi a unui tip de ciocolată comercializate în România, comparativ cu cele vândute în Marea Britanie şi Spania.
Dublul standard în cazul băuturii răcoritoare se referă la conţinutul de suc de fructe, în sensul că produsul din ţara noastră are mai puţin.
În cazul ciocolatei, aceasta conţine mai multe E-uri decât cea care se găseşte în supermarketurile din cele două ţări menţionate anterior.
O altă diferenţă sesizată este reprezentată de numărul de aditivi alimentari, în produsele din România regăsindu-se cinci aditivi, în cele din Marea Britanie opt şi în Spania zece aditivi.
Amintim că informaţiile despre dublul standard practicat de marile companii alimentare au apărut anul trecut.
În urma unor cercetări, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Estonia şi Slovacia au sesizat Comisia Europeană privind calitatea produselor vândute în est, faţă de cele din vestul continentului.
Cercetările făcute în Cehia spre exemplu au relevat că aproximativ o treime dintre produsele comercializate în această ţară au o calitate inferioară celor similare comercializate de aceleaşi companii în Germania.
Avocatul Poporului din Bulgaria a cerut anul acesta încetarea discriminării şi a folosirii de standarde duble împotriva consumatorilor din ţara vecină.
Ulterior, Avocatul Poporului din România s-a sesizat din oficiu cu privire la informaţiile privind protestul statelor din Grupul de la Vişegrad împotriva standardelor duble practicate de marile branduri la produsele alimentare.
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a anunţat constituirea unui grup de lucru format din reprezentaţi ai ministerului, ai Autorităţii Naţionale Sanitar-Veterinare şi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care să stabilească dacă folosirea standardelor duble este practicată de marile branduri şi în România.
Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, care a desoperit dublul standard la ciocolată şi la băutura răcoritoare este o organizaţie neguvernamentală, nonprofit.
Sursa: Agerpres