Pericolul pe două roți devine motorizat
Articol de , 27 iulie 2017, 08:27
Avem un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă până în 2030, vorbim foarte frumos despre dezvoltarea și încurajarea transportului alternativ, nepoluant, ne îmbrâncim la coadă la tichete pentru biciclete, însă uităm esența problemei.
Pistele pentru bicicliști sunt extrem de puține, numai pe Buzești-Berzei, pe Calea Victoriei, pe Kiseleff, pe Liviu Rebreanu și pe Aviatorilor.
În lipsa acestei infrastructuri, toți bicicliștii, „trotinetiștii, skaterii, rollerii și segway-iștii” merg pe trotuare, printre pietoni.
Mulți dintre ei merg în viteza, claxonând isteric, pentru ca pietonii să sară din fața lor.
Nu se respectă regulile de circulație, se traversează în viteză, pe trecerea de pietoni, călare pe bicicletă, nu se acordă prioritate la trecerea de pietoni.
Șoferii sunt îngroziți de bicicliștii care le apar în fața mașinii pe neașteptate, din unghiul mort, în care nu port fi observați și le taie calea, cu inconștiență.
Ce să mai vorbim despre o regulă a bunului simț care spune că trotuarele sunt, în primul rând, pentru circulația în siguranță a pietonilor ?!
Parcurile au devenit locuri periculoase pentru cei care ar vrea să se plimbe liniștiți.
Fie că sunt bunici, tineri îndrăgostiți sau mame cu copii, oamenii sunt „zburătăciți” de bicicliștii care se aleargă de parcă ar fi la ultima „cățărare”, în Turul Franței și în joc ar fi „tricoul galben”.
Cei mici, care încă nu sunt învățați cu pericolul pe două roți, sunt cei mai expuși.
Acum, vine cireașa de pe tort: pentru ca pericolul să fie și mai mare iar urmările eventualelor accidente să fie și mai grave, toate aceste biciclete și trotinete devin electrice, pentru a avea o viteză și mai mare.
Se mai adaugă și segway-urile și topdown-urile, ca totul să semene și mai mult a sport extrem.
S-a gândit oare cineva, până acum, la faptul că această dezvoltare a transportului alternativ înseamnă, printre altele, să scoți pe drumurile publice zeci, sute și mii de oameni, dintre care mulți nu au carnet de șofer, călare pe motoare electrice, care accelerează mai puternic decât unele dintre motoarele pe benzină sau motorină ?
Cine va răspunde pentru viitoarele accidente, făcute de oameni care nu respectă regulile de circulație și care nu au încheiată nici măcar acea asigurare obligatorie de răspundere civilă?
Autor: Mircea Apostolescu