OPTAR, sesizare la Comisia Europeana
Articol de , 13 septembrie 2017, 12:28
Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România a sesizat Comisia Europeană, nemulțumită de faptul că autoritățile nu respectă Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov.
Asociația a trimis o petiție către Departamentul DG MOVE al Comisiei Europene prin care solicită oprirea finanțărilor din fonduri europene, specificând faptul că autorităţile din Bucureşti ”refuză să respecte Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și principiile care guvernează o astfel de strategie”.
”După ce, în ultimii 3 ani, asociația OPTAR a încercat permanent să convingă autorităţile să cunoască și să respecte principiile planificării mobilității urbane durabile, s-au adunat suficiente probe care demonstrează faptul că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov este folosit doar ca paravan pentru obținerea de fonduri europene, nu pentru o dezvoltare durabilă a mobilității”, se arată într-un comunicat de presă al asociației.
În petiție, cei de la OPTAR au menționat și câteva situații în care autoritățile nu au respectat strategia adoptată:
1. Măsuri de încurajare a traficului motorizat individual prin amenajarea de parcări în proximitatea școlilor și liceelor, pentru ca părintii să își poată duce copiii cu autoturismele la cursuri.
2. Măsuri de încurajare a traficului prin amenajarea a 700 de locuri parcare auto prin ocuparea a 21000 mp de spatii verzi. Scopul proiectului: “fluidizarea traficului”
3. Amenajarea de parcari publice pentru biciclete in zona institutiilor fara respectarea criteriilor minime de calitate prevazuate de PMUD București – Ilfov.
4. Amenajarea unei stații de închiriere biciclete în Parcul Titan fără să se aplice măsuri de protecție a pietonilor
5. Refuzul de a prevede obligativitatea respectării criteriilor minime de calitate prevăzute de PMUD Bucureşti – Ilfov la dezvoltarea unor piste pentru biciclete
6. Măsuri de încurajare a deplasărilor motorizate individuale prin oferirea de facilităţi la virajul la dreapta.
7. Anularea unui eveniment tradiţional care viza creşterea mobilităţii urbane în Bucureşti
8. Primăria Municipiului Bucureşti şi-a amenajat parcare tip alveolă în faţa instituţiei pentru ca oficialii să coboare din autoturisme exact la 6-7 metri de intrarea în instituţie. De precizat că există parcări laterale la aproximativ 30 de metri de intrarea principală, în stânga şi în dreapta.
9. Blocarea potenţialului de dezvoltare durabilă a mobilităţii urbane prin compromiterea unor rute de transport de mare capacitate, neutilizate în acest moment. (proiect la nivel de intenţie)
OPTAR este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.