Ne cerem scuze, suntem în inventar
Articol de razvanursuleanu, 20 septembrie 2017, 08:30
Atunci când va fi intrebat “Cum credeți că trebuie să arate un joc ideal?”, orice gamer care se respectă va răspunde “Cât mai realist!”. Atenție mare însă la ceea ce vă doriți, pentru ca s-ar putea să nu vă convină deloc dacă jocurile ar fi apropiate prea mult de realitate.
Spre exemplificare, o să ne oprim astăzi asupra celebrului “inventar”. Majoritatea jocurilor oferă gamerului posibilitatea de a-și stoca o parte sau chiar toate obiectele pe care acesta le adună pe parcursul aventurii sale virtuale. Dacă se trezește că nu mai are loc suficient în inventar, gamerul va începe să se enerveze și să deschidă tot felul de discuții pe forumuri sau pe site-urile oficiale în care va cere cu insistență ca la următorul patch toate săbiile să se “stacheze” sau ca numărul maxim de pepeni sau găini per slot să crească de la 50 la (măcar) 999.
Și aici apar eu, care vin și vă întreb “Sunteți siguri, dar absolut siguri că doriți ca jocurile să fie cât mai realiste ?”
Sunteți siguri că vreți să aveți la voi DOAR un pepene sau DOAR o singură armură și o singură sabie? Vă întreb acest lucru pentru că în lumea noastră reală este greu de crezut că sunt persoane care pot alerga și trage precis la distanță atunci când cară “douășcinci” de cuțite, nouă puști cu lunetă de diferite tipuri, “treișopt” de pistoale și șase “bazuci”. Asta nemaipunând la socoteală și muniția aferentă…
Din punctul meu de vedere există doar două variante de lucru. Ori acceptăm compromisul virtual și ne plimbăm fericiți cu opt mii de arbalete după noi fără să obosim niciodată, ori ne pomenim că primim un joc “realist” în care, dacă vrem să alergăm un pic mai mult, va trebui să avem asupra noastră DOAR un pistolaș mititel și (eventual) un tricou în care să nu transpirăm prea repede.