Autoritățile analizează variante pentru un nou sistem de impozitare auto

Articol de Stefania Grigore, 26 septembrie 2017, 16:00
Un grup de lucru în cadrul Ministerului Mediului caută soluţii pentru descurajarea importurilor de maşini vechi, al căror număr a crescut foarte mult în ultimul an. Acesta ar urma să descurajeze importurile de maşini vechi, care au crescut îngrijorător în ultimul an.
Preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Brezuică, a enunţat astăzi, într-o conferinţă de specialitate, principiile viitoarei taxe:
„Am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, iar al doilea, o plată anuală, gen impozit sau altă taxă, care să fie gândită cu o valoare mai mare pentru acele autovehicule cu o normă de poluare inferioară faţă de celelalte care sunt cu o normă de poluare, mă gândesc, Euro 6, Euro 5, care au o normă de poluare mai prietenoasă cu mediul. Bineînţeles, toate aceste forme de taxare să aibă la bază emisia de carbon, cât şi capacitatea cilindrică, acolo unde nu există emisie de carbon, cât şi capacitatea cilindrică, acolo unde nu există emisie de carbon. Sunt anumite categorii de mașini pentru care emisiile poluante nu se pot determina sau nu sunt în documentele producătorilor.”
Conform statisticilor, la fiecare autovehicul nou înscris în România, alte cinci rulate sunt aduse din Occident, iar printre principalele cauze este eliminarea timbrului de mediu, care limita importurile de maşini vechi. În primele opt luni ale anului, numărul autoturismelor rulate înscrise în circulaţie a trecut de 330.000, cifră care depăşeşte deja înmatriculările similare din tot anul trecut.