Programul festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest” de astăzi, 15 octombrie
Articol de , 15 octombrie 2017, 09:29
× La Cinemateca Eforie, de la amiază începe un maraton în alb / negru, filmul „Satantango” realizat de cineastul maghiar Béla Tarr, auto-declarat ateu, recomandat doar spectatorilor foarte bine odihniţi şi dispuşi să sacrifice 450 de minute pentru o serie de imagini deosebite şi momente de măiestrie actoricească, Subiectul e mai mult un pretext răutăcios pentru acestea: complotând asupra unei sume de bani pe care trebuie să o primească, rezidenţilor unei ferme colective în colaps li se năruie toate planurile atunci când descoperă că Irimiás, un fost muncitor (escroc şi turnător la autorităţi) pe care l-au crezut mort, se întoarce în sat, însoţit de un acolit… român.
× La Cinema Elvira Popescu sunt proiectate 4 drame:
– de la ora 12:15, „We Need to Talk About Kevin / Trebuie să vorbim despre Kevin”, de Lynne Ramsay, despre Eva, personaj interpretat de Tilda Swinton sfâşiat de propriile sentimente de durere şi responsabilitate atunci când Kevin, fiul ei jucat de Ezra Miller – pentru a cărui naştere ea a renunţat la aspiraţiile şi cariera sa pentru un timp -, face ceva iraţional şi de neiertat în ochii întregii comunităţi din care face parte;
– de la ora 15:00, „Good Time: Pe bune, o să-ţi placă”, de fraţii Joshua şi Ben Safdie, acesta din urmă şi jucând unul dintre rolurile principale alături de Robert Pattinson, care interpretează un personaj ce porneşte într-o stranie odisee în lumea interlopă a oraşului, în încercarea tot mai disperată şi periculoasă de a-şi elibera fratele din închisoare;
– de la ora 17:45, „Closeness”, de Kantemir Balagov, ce spune povestea unei familii de evrei din Caucazul de Nord căreia îi sunt răpiţi fiul David şi logodnica lui, iar în schimbul eliberării lor trebuie să adune o mare sumă necesară drept recompensă;
– de la ora 20:30, „Un beau soleil intérieur”, de Claire Denis, distinsă cu premiul acordat de Societe des Auteurs Compositeurs Dramatiques (S.A.C.D.) în cadrul secţiunii Quinzaine Des Réalisateurs, în care Juliette Binoche interpretează pe Isabelle, o mamă singură, divorţată şi un artist cu un copil, care-şi caută adevărata dragoste.
× La CinemaPRO rulează:
– de la ora 15:15, thrillerul „Les fantômes d’Ismaël”, de Arnaud Desplechin, cu Mathieu Amalric, Marion Cotillard, Charlotte Gainsbourg şi Louis Garrel în distribuţie;
– de la ora 18:00, „Le Redoutable”, de Michel Hazanavicius, despre trecerea de la stea de cinema la un artist maoist aflat în integralitate în afara sistemului a lui Jean-Luc Godard, lider al generaţiei sale de cineaşti, interpretat în acest film de actorul Louis Garrel, care va fi prezent la proiecţie şi va răspunde întrebărilor publicului;
– de la ora 21:00, „The Beguiled”, thriller pentru a cărui regie Sofia Coppola a fost premiată anul acesta în cadrul competiţiei principale, spunând o poveste ce se desfăşoară în timpul Războiului Civil american, la un internat de fete din Sud, unde este primit în adăpostul lor un soldat inamic rănit (jucat de Colin Farrell), fapt ce stârneşte tensiune sexuală şi rivalităţi periculoase, tabuu-urile fiind rupte într-o întorsătură neaşteptată de evenimente.
× La Cinema Muzeul Ţăranului puteţi viziona:
– de la ora 17:30, drama romantică „The Chinese Widow” regizată de danezul Bille August în China, în care un tânăr pilot american rănit (jucat de Emile Hirsch) nevoit să se catapulteze în apropiere de Zhejiang după bombardarea capitalei nipone ca urmare a atacului japonez de la Pearl Harbor, este salvat de o văduvă tânără (interpretată de Liu Yifei) care-şi riscă viaţa ascunzându-l în casa ei; proiecţia are loc în prezenţa producătoarei Peng Sun;
– de la ora 20:00, „Un pas în urma serafimilor”, debutul în lung-metraj al regizorului Daniel Sandu, un film cu carater autobiografic despre un adolescent care intră la un seminar teologic ortodox, în care descoperă corupţia şi abuzul, prima reprezentată mai ales de un profesor laic viclean, cel de-al doilea practicat de un preot ce reuşeşte să devină director pentru scurt timp şi ale cărui metode aduc aminte mai curând de cele folosite de sinistra instituţie de represiune numită Securitate; proiecţia are loc în prezenţa unei părţi din echipa filmului şi este urmată de un dialog cu publicul.