„362”, linia fantomă care circulă fără călători…
Articol de Mircea Apostolescu, 10 noiembrie 2017, 15:17
Cu o săptămâna în urmă, în prezența primarului general și a ministrului culturii era lansată „Linia Muzeelor”.
Destinată să faciliteze accesul turiștilor și al bucureștenilor la peste 30 de muzee, linia 362 are un traseu sinuos, cu plecarea de la Piața Presei, pe Kiseleff, apoi Calea Victoriei, Bulevardul Regina Elisabeta, Mihail Kogălniceanu, Eroilor, Carol Davila. La Cotroceni, traseul „Liniei Muzeelor” face o buclă și se întoarce pe Splaiul Independenței, pe Kogălniceanu și Regina Elisabeta, pentru a ajunge, din nou pe Calea Victoriei, de unde coboară spre Piața Națiunii, Palatul Parlamentului și întoarce la Parcul Carol. În fine, cele 4 autobuze ale liniei 362 se întorc spre Piață Presei pe Nicolae Bălcescu și Magheru.
Am plecat cu un autobuz al „Liniei Muzeelor”, de la Piața Presei, pe la 12:20.
Timp de aproape o oră, cât am făcut până la Palatul Parlamentului, în afară de mine, autobuzul a mai avut încă un pasager. Când am coborât, autobuzul a plecat absolut gol către capătul de la Parcul Carol.
Șoferul autobuzului, cu care am stat de vorbă la Piața Presei, mi-a spus că și pe traseul de venire a avut doi călători, care au urcat la Piața Română și au coborât la Muzeul Satului. Dar nu au intrat la muzeul fondat de către Dimitrie Gusti, ci la Berăria H, mi-a spus omul amuzat.
Șoferul autobuzului spune că, din punct de vedere al eficienței, cursa este o pagubă, pentru că se consumă motorină și nu se încasează nimic.
„Plimbi 20 de tone pe străzi degeaba”, zice un șofer.
Mai mult decât atât, autobuzele de pe linia 362 ar fi mult mai folositoare pe alte linii care au mulți călători și circulă foarte aglomerate, cum ar fi 331, 335.
Șoferii de pe linia 362 (am stat de vorba cu doi dintre ei) se mai plâng și de condițiile de muncă. Traseul este foarte lung, o cursă ajungând la trei ore, și, la nici unul dintre capetele de linie, nici la Parcul Carol, nici la Piața Presei, nu există un grup sanitar, spun ei. Primăria ar fi putut instala o toaletă ecologică măcar la Piața Presei, sunt de părere cei doi șoferi.
Așadar, la o săptămână de la lansarea ei, la cererea ministrului culturii, „Linia Muzeelor”, care costă Municipalitatea 30 de mii de euro, în fiecare lună, după cum spunea primarul general, este o gaură neagră, o „linie fantomă” ale cărei autobuze se plimbă goale prin București.