Romania vinde si consuma, nu produce
Articol de Sorin Pavel, 20 noiembrie 2017, 12:06
O dovedeste si studiul privind situatia IMM-urilor in perioada 2013- 2017.
Cele mai multe firme mici si mijlocii infiintate in acest interval au fost buticurile alimentare, magazinele de cartier si cele din centrele comerciale sau service-urile auto.
Febra cumparaturilor care a cuprins Romania in ultimii ani a facut ca cea mai mare parte a investitiilor sa se axeze pe comert, pe vanzare, pe consum.
Potrivit datelor de la Registrul Comertului in primele 9 luni ale anului 2017 s-au infiintat 22.500 de firme noi in domeniile comert si reparatii auto.
Cele mai multe firme nou infiintate sunt microintreprinderi, care au ajuns sa reprezinte 97,8 la suta din totalul IMM-urilor.
Varsta medie a celor care deschid astfel de afaceri este in jur de 44 de ani iar cele mai multe afaceri au legatura cu comertul.