Că de n-ar fi (fost), nu s-ar mai povesti…
Articol de Sabina Lapadatescu, 30 noiembrie 2017, 09:30 / actualizat: 30 noiembrie 2017, 18:54
Indiferent cât de mulți bani reali veți cheltui pentru a progresa într-un joc de pe Facebook, acest lucru nu vă poate garanta niciodată existența eternă a jocului respectiv. Un joc clasic, cumpărat din magazin, vă oferă posibilitatea de a-l juca ori de câte ori doriți și, chiar dacă firma care l-a creat dă faliment, lucrul acesta nu afectează nicicum produsul pe care deja l-ați cumpărat. Pe Facebook lucrurile stau cu totul altfel.
Unul dintre exemplele edificatoare este jocul “Deep Realms”. În decembrie 2011, utilizatorii s-au pomenit că jocul nu mai poate fi accesat, deși Facebook îl prezenta în continuare drept o pagină de aplicație. Au trecut aproape 6 ani și “Deep Realms” este în continuare prezent pe Facebook sub formă de pagină de aplicație, deși în mod evident și-a încetat existența în 2011.
Un alt exemplu este “Legacy of a Thousand Suns”, un joc pe parcursul căruia unii fani au cheltuit sume de ordinul a mii de dolari sau euro. Din februarie 2016 și până în prezent, “pagina de aplicație” a acestui joc este de fapt doar o bătaie de joc a firmei producătoare, care nu a avut nici măcar bunul simț de a-i anunța pe gameri că acest joc a sucombat definitiv.
Ideea generală, oameni buni, este aceea că jocurile de pe Facebook au fost și vor rămâne mereu o loterie. Dacă firma sau compania care produce un joc se hotărăște să “tragă obloanele”, nu vă mai rămâne decât un singur lucru de făcut. Puteți oricând să intrați pe paginile comunităților din jurul jocului defunct și sa vă amintiți împreună cu ceilalți de momentele memorabile pe care le-ați trăit în vremurile în care jocul trăia la rândul său. După care, dacă vreți să vă mai jucați pe Facebook, găsiți un alt joc, apucați-vă de el și, vorba ceea, ce-o fi o fi…