Breaking News – filmul, nu ştirea
Articol de , 10 ianuarie 2018, 21:16
Joi 11 ianuarie, de la ora 18:30, la Cinema Elvira Popescu rulează, poate pentru ultima oară, drama „Breaking News”, ce are ca personaj principal pe reporterul Tv Alex Mazilu, interpretat foarte bine de Andi Vasluianu. Lucru firesc întrucât rolul, şi chiar filmul, au fost scrise pentru acesta, după cum au declarat cele trei co-scenariste, Iulia Rugină, Oana Răsuceanu şi Ana Agopian, „Balaurul cu trei capete”, cum le numeşte actorul pe cele trei prietene şi colege care, încă de pe băncile facultăţii, au colaborat la mai multe producţii.
După moartea tragică a cameramanului său, Paraschiv, în timpul filmării unei avarii într-o centrală termică, la care cei doi nu respectă nicio normă de siguranţă din dorinţa de a aduce pe micile ecrane extraordinarul, Alex este trimis să facă un reportaj in memoriam despre viaţa acestuia. Accidentul este începutul unei crize esiatenţiale pentru Alex care scapă doar rănit, însă nu doar fizic, ci şi psihic de moartea fulgerătoare a colegului.
Cu trei zile înainte de Crăciun, într-un orăşel de pe litoralul Mării Negre, de unde cameramanul făcea naveta la Bucureşti, reporterul încearcă să-i reconstituie viaţa, prin ochii rudelor şi foştilor colegi. Se loveşte însă de refuzul familiei, inclusiv al fiicei celui dispărut, Simona, o fată rebelă, rockeriţă, care pare că-şi urăşte tatăl, tocmai pentru că a abandonat-o, mai întâi dedicând prea mult timp muncii sale, apoi pentru că avea o amantă şi, în sfârşit …murind. Voica Oltean, interpreta Simonei, elevă la Liceul „Dinu Lipatti”, a cucerit juriul Festivalului de la Karlovy Vary, care i-a acordat o Menţiune specială pentru debut.
Chiar dacă scenariul filmului nu străluceşte, aşa cum o face imaginea sa semnată de Vivi Drăgan Vasile, poate şi pentru că acesta ar fi trebuit să fie debutul regizoarei Iulia Rugină acum zece ani şi timpul trecut a făcut prea multe momente uşor de intuit, „Breaking News” aduce câteva teme captivante, cea mai importantă dintre ele fiind pătrunderea în culisele jurnalismului, unde publicul nu prea are acces. Dincolo de relaţiile de serviciu, mai mult sau mai puţin tensionate, în acele culise descoperim o omniprezentă superficialitate, nu numai în realizarea programelor de ştiri, care simplifică până la denaturare informaţia, ci şi privind viaţa de zi cu zi. Foarte afectat de moartea lui Paraschiv şi fiind obligat să realizeze acel reportaj in memoriam despre colegul său, Alex îşi dă seama că, deşi au fost împreună la atâtea transmisiuni, habar nu are cine a fost acest om, ce pasiuni a avut, care erau resorturile existenţei lui. Le va, şi le vom, descoperi împreună cu Simona, care acceptă să-şi ierte tatăl şi-l ajută pe Alex să realizeze acel material, amândoi sprijinându-se în depăşirea crizelor existenţiale în care se aflau.