Şofer de București – 3 mituri demontate despre condusul în condiții de iarnă
Articol de bucurestifm, 5 februarie 2018, 08:55
Specialiștii americani au demontat o serie de mituri legate de ce ar trebui să faci la volan, pe timp de iarnă.
1) Trebuie să încălzești motorul, înainte să pleci la drum
Pornirea motorului cu câteva minute înainte de plecarea de pe loc nu mai este necesara decât dacă vrei să cureți gheața de pe lunetă.
Motorul va funcționa însă perfect și fără să îl încălzești.
Specialistii au explicat faptul ca acum cativa ani în urmă, când nu existau motoare cu injecție și computere de bord, combustibilul era livrat de sistemul mecanic iar mașinile nu erau dotate cu tehnologia necesară pentru a gestiona pornirea la rece, ceea ce determina necesitatea pornirii motorului cu cateva minute inainte de plecare.
Mașinile fabricate în ultimii ani sunt prevăzute cu sisteme de injecție gestionate electronic si stabilesc automat la cât să ducă turația motorului astfel încât acesta să nu se oprească.
Tot electronica reduce progresiv turația, până la relanti, pe măsură ce motorul se încălzește!
2) Sistemul de tracțiune integrală face condusul pe zăpadă absolut sigur
Intr-adevar, un sistem de tracțiune integrală ajuta atunci când circuli pe zăpadă, mai ales dacă ieși de pe șosea și te aventurezi pe teren accidentat.
Totuși, tracțiunea integrală nu va rezolva toate problemele legate de siguranță.
Principalul factor de siguranta al condusului in sezonul rece ramane dotarea cu anvelope de iarnă, care determina, de exemplu, scaderea distantei de frânare pe zăpadă și gheață cu 30%, nu sistemul de tractiune al masinii.
3) Frâna de mână poate fi folosita și când este ger
Specialiștii auto din Statele Unite sunt de părere că cel mai bine ar fi să nu se foloseasca deloc frâna de mână pe durata iernilor geroase.
Atunci când masina staționeaza ea ar putea îngheța, dacă e acționată.
Nici în mers acțiunea frânei de mână nu e cea pe care să o alegi în defavoarea asistenței electronice la frânare.
Mult mai indicat, într-o situație de criză, ar fi să nu trageti ci sa va bazati pe ajutorul pe care il ofera ABS-ul pentru ca sansele ca sistemul electronic să ajute la oprirea automobilului în condiții de siguranță sunt mult mai mari.
INDUSTRIAL MARKETING, liderul pietei romanesti de cardane auto, v-a prezentat rubrica dedicata soferilor bucuresteni!