Se face ordine în publicitatea din București!
Articol de Mircea Apostolescu, 20 martie 2018, 12:34
Știrea zilei de ieri, în domeniul administrației publice locale, a venit din partea Primarului Capitalei Gabriela Firea, care a anunțat intenția de a pune ordine în publicitatea din București.
Edilul a declarat că va promova un nou Regulament de publicitate, care va stabili dimensiunile și aspectul panourilor publicitare, astfel încât acestea să se încadreze în arhitectura diferitelor zone ale Bucureștiului.
De exemplu, în zona centrală, plină de monumente istorice, panourile și mesajele publicitare vor fi mai discrete și orientate în special către latura culturală și educativă.
Tot prin noul regulament, Compania Municipală de Publicitate va realiza și instala panourile standardizate, agențiile de publicitate, companiile urmând a le închiria, pentru a-și transmite mesajele publicitare.
În sfârșit cineva are curajul de a pune ordine în nebunia care înseamnă publicitatea din București!
De aproape 30 de ani încoace, companiile de publicitate și-au pus panourile, bannerele și mashurile „unde mușchii lor a vrut”, așa cum cablistii și-au tras cablurile pe toți stâlpii, în toate direcțiile!
Probabil, așa cum s-a întâmplat când fostul Edil Șef Sorin Oprescu a început să-i oblige pe cablisti să se mute în canalizatia NetCity, vor exista și acum proteste, voci care vor striga sus și tare că PMB și Primarul General Gabriela Firea instituie un monopol asupra panourilor publicitare din Capitală, dar, în cele din urmă, rațiunea va învinge…
Pentru că nu se mai poate să avem panouri care încurcă circulația, luând vizibilitatea șoferilor, mascand semnele de circulație și semafoarele!
Nu se mai poate ca opere de arhitectură precum Casa Lipatti să fie ascunse privirii de panouri publicitare cât sufrageria unei familii obișnuite!
Nu se mai poate ca monumente istorice să fie acoperite în întregime de mashuri cât un apartament de bloc!
Și toate astea numai pentru a înalta monumente consumerismului putred spre care suntem împinși zi de zi, pentru ca hraparetele firme de publicitate să-și umfle conturile nesatioase făcându-ne reclamă agresivă la cine știe ce servicii de telefonie, la detergenți și la multe câte și mai câte produse de care nici nu știm dacă avem, realmente, nevoie!