Irina Zamfirescu: După fiecare marș al bicicliștilor, Primăria vine cu o declarație curajoasă
Articol de Mircea Apostolescu, 23 aprilie 2018, 11:17
La finele săptămânii trecute, Primăria Capitalei anunța iminenta demarare, în luna iunie, a lucrărilor pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști. O primă fază a programului ar urma să constea în amenajarea a peste 65 de kilometri de piste, pe axele nord-sud și est-vest ale orașului, conform Primăriei Capitalei.
Este vorba despre un proiect care stagnează de patru ani, deși are finanțarea asigurată, Ministerul Mediului punând, încă din 2013, la dispoziția Municipalității 10 milioane de euro pentru implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în București, sistem care ar trebui să includă 100 de kilometri de benzi pentru bicicliști și o componentă de bike-shering.
Irina Zamfirescu, reprezentanta Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ (OPTAR), spune că, după fiecare marș al bicicliștilor, Municipalitatea a venit cu câte o declarație curajoasă. După marșul de anul trecut, ar fi apărut ideea vaucherelor pentru biciclete, iar, după cel de anul acesta, desfășurat sâmbătă, ar fi urmat declarația privind pistele pentru bicicliști, a declarat Zamfirescu pentru București FM.
Reprezentanta OPTAR a afirmat că proiectul după care ar urma să fie amenajate pistele ar fi trebuit să fie supus dezbaterii publice, pentru că reprezentanții bicicliștilor nu știu cum și unde urmează să fie amenajate acestea.
În același timp, OPTAR, își menține obiecțiile pe care le-a ridicat încă din 2014. Astfel, pistele de biciclete nu ar trebui făcute pe cele două axe, ci pe un sistem fagure, pentru a asigura interconectarea unor zone din Capitală, altfel oamenii nu vor renunța la mașini în favoarea bicicletelor. Dacă pistele vor fi făcute pe cele două axe, ele nu vor încuraja folosirea bicicletei ca mijloc de transport, ci doar plimbările cu bicicleta, spune Irina Zamfirescu.
Pe de altă parte, pistele nu trebuie făcute pe trotuare, unde pun în pericol pietonii, iar ONG-urile au mai obținut odată închiderea pistelor făcute ilegal pe trotuar, a declarat Șefa de la OPTAR.
În context, ar trebui amintit faptul că cei 10 milioane de euro pentru amenajarea pistelor pentru bicicliști au fost puși la dispoziție Primarului General Profesor Doctor Sorin Mircea Oprescu de către ministrul mediului din acea vreme, Rovana Plumb, încă din anul 2013. În anul următor, Administrația Oprescu a venit cu un proiect potrivit căruia pistele pentru bicicliști aveau să fie amenajate pe bulevardele principale, pe axele nord-sud și est-vest, pe trotuare. Protestele unei părți dintre reprezentanții bicicliștilor, între care și OPTAR, au dus la abandonarea proiectului și, apoi, amânarea…