Rift
Articol de razvanursuleanu, 2 mai 2018, 14:44
Pentru mine, jocul Rift a reprezentat întotdeauna un mare mister. În prezent, vă spun sincer că acest mister s-a adâncit și mai mult. Nu înțeleg absolut deloc cum o fostă glorie massively multiplayer a ajuns să fie jucat doar de câteva mii de oameni în fiecare zi. În urmă cu ceva vreme, producătorii au scos din joc raidul de 20 de persoane, pentru că pur și simplu nu se mai strângeau la un loc 20 de oameni pentru a pleca împreună în aventură. În acest ritm, probabil că la un moment dat se vor trage de-a dreptul obloanele peste toată această afacere…
În teorie, jocul bifează la toate cerințele. Grafică, ghilde, clase diferite, skills speciale, achievements… Sunt peste 12000 de arme din care gamerii pot alege… Practic nu lipsește nimic important. Și atunci? De ce acest declin, în comparație cu alte massively multiplayer, care și în cele mai proaste zile sunt populate de sute de mii de utilizatori?
Pe internet veți găsi cu siguranță mii de comentarii și de discuții legate de soarta acestui joc. Dar cea mai probabilă explicație este legată de principiul că un lanț de magazine este mult mai profitabil decât un singur magazin… Rift a funcționat întotdeauna ca un joc de sine stătător. Prin comparație, World of Warcraft a interacționat mereu cu celelalte jocuri lansate de Blizzard. Cine cumpără Star Craft primește un mount în Warcraft. Cine joacă Heartstone și ajunge la un anumit nivel primește un mount în Warcraft. Practic oricine joacă chiar și un singur joc Blizzard va primi cadouri în alte jocuri, ocazie cu care în primul rând va afla de existența acelor jocuri. Rift a funcționat mereu pe principiul “sunt suficient de bun de unul singur și oamenii o să mă iubească mereu”. Din păcate însă, oamenii aceștia se împuținează pe zi ce trece și dacă nu se întâmplă vreun miracol virtual, nu văd cum s-ar putea schimba această situație.
O să vă invit totuși să aruncați o privire la Rift, măcar și în ideea de a vizita un muzeu celebru. O bucățică de istorie. Există chiar și posibilitatea ca acest joc să vă placă. Nu voi veni cu propunerea de a încerca să salvăm jocul, nu sunt chiar atât de subiectiv, dar măcar mi-am făcut datoria de gamer de a vă povesti despre el.