Primăria a blocat proiectul pistelor pentru biciclete
Articol de Andra Radu, 10 mai 2018, 10:44
Pe 4 mai 2018, majoritatea consilierilor generali a adoptat un proiect de hotărâre care
presupune realizarea unui traseu pentru biciclete prin schimbarea Planului de Mobilitate
Urbană Durabilă București – Ilfov.
Cu toate că asociațiile OPTAR și ActiveWatch au avertizat faptul că adoptarea proiectului de hotărâre s-a făcut fără consultare și contrar dispozițiilor unui document strategic,
viceprimarul Bădulescu a afirmat nonșalant că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă poate fi schimbat prin votul consilierilor.
De fapt, această schimbare duce automat la pierderea valabilității avizului de mediu
pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov.
Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, aprobat în aprilie 2017, traseele ce
trebuie executate prioritar în București, indiferent de proveniența fondurilor, sunt:
1. Calea Victoriei – Splaiul Independenței (0.6 km)
2. Piața Unirii – Piața Victoriei (3.3 km)
3. Piața Victoriei – Băneasa (6.5 km)
4. Piața Unirii – Mihai Bravu (3 km)
5. Universitate – Doamna Ghica (6 km)
6. Doamna Ghica – Pipera (6.3 km)
7. Șos. Virtuții – Piața Unirii (5.6 km)
8. Piața Unirii – 1 Decembrie (6 km)
9. Basarab – Piața Romană (2.4 km)
10. Piața Unirii – Șos. Alexandriei (5.2 km)
11. Șos. Alexandriei – Măgurele (6.2 km)
12. Șoseaua de centură – Voluntari – Doamna Ghica (7 km)
Din cauza schimbării traseelor cu piste pentru biciclete, conform legii, Primăria
Capitalei este obligată să oprească orice lucrare până când obține un nou aviz de mediu
pentru PMUD. Foarte probabil, pe perioada desfăîșurării procedurilor complexe de obținere a avizului, se vor constata și alte nerespectări ale PMUD, cum ar fi realizarea parcării din
Parcul Tineretului și montarea de bolarzi neconformi pe trotuarele din Sectorul 4.
Astfel, prin ignorarea unui document strategic, atât de Primaria Capitalei, cât și de
Consiliul General al Minicipiului București, a fost blocat proiectul pistelor pentru biciclete,
dacă se mai dorește obținerea unui aviz de mediu pentru PMUD.
Dar există și variantă a doua în care Primăria Capitalei renunță definitiv la aplicarea
PMUD București-Ilfov și continuă proiectul pistelor după capul ei, ignorând documentele
strategice realizate de experți.
Reamintim faptul că, pe timpul realizării PMUD, experții au constatat că nicio strategie
în domeniul transporturilor nu a fost respectată vreodată de vreo administrație din București, fără respectarea viziunilor adoptate. Prin nerespectarea PMUD, administrația din București continuă tradiția de a realiza haotic infrastructura, prin ignorarea opiniilor experților.
Asociatiile OPTAR și ActiveWatch vor sesiza în perioada următoare Comisia
Europeană (DG Move și DG Mediu) despre demersurile Primăriei Capitalei.