Cum vom ajunge cu trenul la aeroport?
Articol de Mircea Apostolescu, 23 iulie 2018, 08:22
CFR SA a semnat cu compania Baicons Impex contractul, în valoare de 2.5 milioane lei, pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB). Contractul se va derula pe o perioadă de 12 luni, iar finanțarea acestuia este asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Studiul de fezabilitate trebuie să selecteze varianta de legătură pe calea ferată între stația București Nord și AIHCB, legătură care trebuie să fie în conformitate cu standardele impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T.
Studiul va fi elaborat în două etape. Astfel, în Etapa I se va face analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare, dintre care se va selecta varianta finală. Cele patru variante sunt:
1. linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y, Mogoșoaia care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație de cale ferată situată în imediata vecinătate a arogării AIHCB și a Terminalului T1 al AIHCB;
2. linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona punctului de oprire Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație de cale ferată situată în imediata vecinătate a arogării AIHCB și a Terminalului T1 al AIHCB;
3. linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări al AIHCB;
4. varianta de traseu în sistem monorail cu puncte de îmbarcare/debarcare din punctul de oprire Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale Aeroportului Henri Coandă.
În Etapa a II-a se va dezvolta varianta selectată în Faza I, prin elaborarea documentației tehnico-economice pentru lucrări de electrificare, centralizare electronică și racordare la Terminalul T2 Nou, zona Cargo al AIHCB și conexiunea cu rețeaua de metrou.
Studiul de fezabilitate va fi elaborat în concordanță cu prevederile noului PUZ al AIHCB, corelat cu accesul public al persoanelor la viitorul terminal aeroportuar, dar și cu toate studiile de fezabilitate și proiectele Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), ale Metrorex si Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aflate în diferite faze de implementare.
Desigur, întrebarea ce frământă orice minte bănuitoare, care se gândește la acea Fata Morgana numită Șoseaua de Centură a Capitalei sau la visul devenit coșmar al metroului spre Drumul Taberei, ori la frumoasa reverie a metroului spre Aeroportul Henri Coandă este: când, oare, va fi pusă în funcțiune noua linie modernizată și vom putea ajunge ușor și rapid cu trenul direct la terminalul aeroportuar …?!