Programul de lucru la ghișeele de eliberare a pasapoartelor a fost prelungit
Articol de Stefania Grigore, 30 iulie 2018, 15:26
Măsura se aplică până la sfârsitul lunii august pentru a acoperi cererea în crestere în această perioadă.
Birourile din 30 de judete vor fi deschise de luni până vineri, între orele 8:30 si 18:30.
Acest program este valabil si in Capitală si județul Ilfov, însă doar în primele trei zile ale săptămânii.
Ministerul Afacerilor Interne va desfăşura pe parcursul lunii august o campanie de informare cu privire la noutăţile din domeniul eliberării paşapoartelor pentru cetăţenii români care locuiesc sau muncesc în străinătate şi revin în această perioadă în ţară.
Şeful Direcţiei Generale de Paşapoarte a evidenţiat că există posibilitatea de a se depune cererea pentru emiterea paşaportului la orice serviciu de specialitate din ţară sau la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din străinătate, indiferent de domiciliu.
Ridicarea paşaportului se poate face la locul de depunere a cererii sau de la orice serviciu din ţară sau misiune diplomatică ori oficiu consular al României din străinătate, indiferent unde s-au depus documentele.
Mirel Toancă a precizat, totodată, că paşaportul poate fi expediat, la domiciliul sau reşedinţa titularului, din ţară, prin intermediul Companiei Naţionale Poşta Română, cu obligativitatea plăţii unei taxe de 9,52 lei/paşaport. De la începutul anului şi până în prezent, aproximativ 41.000 de cetăţeni au solicitat expedierea paşaportului prin poştă.
Valabilitatea pasaportului electronic a crescut de la 5 la 10 ani, iar pașaportul simplu temporar se eliberează doar în baza unor documente care justifică urgența deplasării.