Prelungirea Ghencea va avea două benzi pe sens
Articol de Andra Radu, 29 august 2018, 13:21 / actualizat: 29 august 2018, 15:34
Primarul general, Gabriela Firea, a vorbit despre supralărgirea Prelungirea Ghencea, care va avea două benzi pe sens.
”Studiul de fezabilitate, realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă S.A., va fi predat pe 6 septembrie 2018. Costurile pentru realizarea studiului de fezabilitate, proiectare și asistență tehnică sunt de cca 320.000 euro. Proiectul presupune lărgirea și modernizarea bulevardului Ghencea, pe o lungime de 6 km, începând de la capătul tramvaiului 41 și până la Șoseaua de Centură. Noua arteră va avea câte două benzi pe sens, linie de tramvai în zona mediană, piste de biciclete, trotuare cu o lățime de 6 m, spații verzi între trotuar și partea carosabilă (3m). Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate. Se va realiza, de asemenea, un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) și o parcare de tip Park&Ride cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă până la 500 de locuri într-o dezvoltare ulterioară. Proiectul propus se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București”, a declarat primarul Gabriela Firea.
În ceea ce privește cele trei pasaje restanță, primarul Gabriela Firea, a declarat că acum se lucrează la studiile de fezabilitate.
”În prezent se realizează studiul de fezabilitate pentru pasajul Doamna Ghica și sunt refăcute studiile pentru nodurile Petricani și Andronache. Pasajul Doamna Ghica are termen de finalizare de 3 luni, în timp ce pasajul Andronache are termen de finalizare tot de 3 luni”, a declarat Gabriela Firea.
De asemenea, Gabriela Firea a vorbit și despre pistele de biciclete.
”În urmă cu două luni au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru amenajarea a patru trasee de transport cu bicicleta în București. Valoarea totală a investiției, aproape 10 milioane de euro. Traseul I pornește de la Piața Victoriei și se continuă cu Bulevardul Aviatorilor, Bulevardul Beijing, Strada Nicolae Caramfil, Șoseaua Pipera, Piața Presei Libere, Șoseaua Kiselleff și Bulevardul Constantin Brezan. Traseul II – Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu. Traseul III – Calea Victoriei, Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Națiunilor Unite, Splaiul Independenței, Pod Grozăvești. Traseul IV – Bulevardul Libertății, Piața Constituției, Bulevardul Unirii, Bulevardul Decebal, Bulevardul Basarabia, Stadionul Național”, a adăugat Gabriela Firea.