Din cele 43.990 de locuri de parcare înregistrate în baza de date a Primăriei Sectorului 4, în momentul lansării programului de rezervare online, 5.200 vor fi disponibile pentru închiriere.
Pașii de urmat pentru a obține unul din aceste spații:
Înainte de a accesa platforma online, scanați/fotografiați cartea de identitate, certificatul de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA a autovehiculului și salvați-le în computer, sau în telefon, în funcție de cum doriți să accesați site-ul.
– Primul pas va consta în completarea adresei de domiciliu. După acesta vi se va afișa harta locurilor de parcare libere din zona respectivă, de pe o rază de 250 de metri, evidențiate cu verde.
– Selectați locul dorit, dintre evidențiate, pentru ca spațiul respectiv să devină inactiv pentru ceilalți utilizatori.
– Completați CNP-ul și adresa exactă, apoi va urma prima validare automată. Dacă sistemul va detecta pe numele dumneavoastră că aveți deja un loc de parcare, nu veți mai putea rezerva încă unul.
– A doua validare va arăta că nu aveți debite către Sectorul 4. Informațiile vor fi accesibile în timp real, datorită corelării bazei de date a aplicației, cu cea a Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 4.
– După cele două validări, veți trece la etapa următoare, unde va fi necesar să completați datele personale, cele ale mașinii, marca mașinii, data de expirare a ITP-ului (aceasta trebuie să fie valabilă), numărul de telefon și email-ul.
– Următorul pas: încărcarea documentelor scanate (carte de identitate, certificat de înmatriculare al mașinii și asigurarea RCA valabilă) și bifarea etapei „Nu sunt robot”.
– Ulterior, va apărea pe ecran, ca validare, numărul cererii și anunțul că veți primi un e-mail de confirmare a înregistrării.
– După primirea e-mail-ului de validare, se va putea face plata, prin intermediul Stațiilor de plată SelfPay fie online, pe site-ul www.mobilitateurbana4.ro. Softul va calcula suma automat, conform zonării fiscale și perioadei rămase până la finalul anului, costul ocupării parcării.
– Reprezentanții primăriei vor printa ulterior contractul, care se va genera automat, după validarea plății și vi-l vor trimite acasă, prin curier, împreună cu un card de parcare de reședință pe care trebuie să-l afișați în parbriz, pentru a certifica faptul că aveți autorizație să ocupați locul respective, în cazul unor reclamații.
Potrivit Primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, prin noul sistem de rezervare se urmărește transparentizarea gestionării locurilor de parcare de reședință și simplificarea procesului de atribuire, nemaifiind necesară deplasarea la sediul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4.
„Lansarea acestei platforme face parte dintr-o amplă campanie pe care o desfășurăm la nivelul Sectorului 4, numită „Fără cozi la ghișeu”, prin care ne dorim să le oferim cetățenilor cele mai rapide și mai accesibile moduri în care să își rezolve problemele administrative online, fără să mai parcurgă drumul până la direcțiile primăriei. S-au făcut deja pași importanți în domeniul colectării taxelor și impozitelor și în cel al relațiilor cu cetățenii”, a declarat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.