PMB vrea car și bike sharing și microbuze școlare!
Articol de Mircea Apostolescu, 17 octombrie 2018, 08:26
Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București (CGMB) de mâine se află, printre altele, un proiect de hotărâre ce propune un nou set de măsuri pentru decongestionarea traficului. După punerea căii de rulare a liniilor de tramvai 21, 1 și 10 în zonă proprie și după mărirea tarifelor pentru parcare în zona centrală, consilierii municipali vor trebui să-și dea acordul pentru implementarea unor sisteme de car și bike-sharing și de microbuze școlare, pentru a reduce numărul de mașini care circulă zilnic pe străzile orașului.
Astfel, potrivit proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinţei CGMB de mâine, Executivul Primăriei propune decontarea combustibilului, până la valoarea de 500 de lei pe lună pentru cetățenii care folosesc în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasarea în aceeaşi direcţie, către Bucureşti.
Raportul de specialitate care însoțește proiectul explică faptul că se urmărește
„Stimularea prin decontarea combustibilului în valoare de până la 500 lei lunar în vederea încurajării unor asocieri voluntare, prin care părinţii elevilor unităţilor de învăţământ primare şi secundare de pe teritoriul Municipiului Bucureşti, care au domiciliul în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov pot folosi în comun autoturismul proprietate personală în vederea transportului copiilor, la instituţiile de învăţământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiului București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot”.
Totodată, Primăria Capitalei vrea să înfiinţeze un sistem municipal de car-sharing, dotat cu autoturisme ecologice-electrice sau hibrid, care să fie folosit de către cetăţeni pentru deplasarea în Capitală.
Același proiect prevede și înfiinţarea unui serviciu municipal de transport dotat cu microbuze şcolare care să faciliteze transportul elevilor din ciclul primar și secundar pe teritoriul Bucureştiului.
Proiectul mai propune și înfiinţarea unui sistem municipal de bike-sharing, dotat cu biciclete electrice, care să poată fi folosit de cetăţeni pentru deplasarea în oraş.
Potrivit raportului de specialitate care însoțește proiectul, la sfârşitul anului trecut, în România erau înmatriculate aproape 6 milioane de autoturisme, iar, în Bucureşti, erau în circulație 17,6 % dintre acestea. Autovehiculelor înmatriculate în Capitală li se adaugă cele din Ilfov, care reprezintă alte 2,21%. În perioada 2014-2017, numărul de maşini înmatriculate în această regiune a crescut, în special în Ilfov. Traficul din București ar urma să se reducă cu 25 % prin implementarea serviciilor de car-sharing, car-pooling şi bike-sharing în planurile de mobilitate urmană, potrivit raportului de specialitate.
În proiect se precizează că sumele necesare implementării acestui program vor fi suportate de la bugetul local al Primăriei Capitalei, însă nu este specificată şi dimensiunea efortului bugetar pe care îl presupune implementarea acestor servicii publice.