Podul Constanța rămâne sabia lui Damocles!
Articol de Mircea Apostolescu, 6 noiembrie 2018, 15:33 / actualizat: 23 noiembrie 2018, 12:19
Podul Constanța rămâne în continuare o sabie a lui Damocles ce atârnă, practic, într-un fir de păr asupra capetelor miilor de bucureșteni și ilfoveni care trec prin pasajul rutier de sub podul de cale ferată, zilnic.
În mai multe locuri, betonul s-a măcinat și lasă la vedere armăturile de fier ale podului. Mai multe bucăți de tencuială și sfărâmături atârnă deasupra participanților la trafic, lăsând impresia deprimantă a unui leș în putrefacție de pe care se desprinde carnea.
Atât primarul general, Gabriela Firea, cât și edilul Sectorului 1, Daniel Tudorache, spun că au bani atât pentru a consolida podul de cale ferată, cât și pentru a lărgi la câte trei benzi pe sens pasajul rutier de sub pod.
Mai mult decât atât, încă din luna mai a acestui an, Consiliul General al Municipiului București a adoptat o hotărâre prin care cere trecerea podului de cale ferată în administrarea Primăriei Capitalei, pentru a se putea demara investiția. În plus, în bugetul pe acest an al Municipalității au fost prevăzuți bani în acest sens.
Numai că Ministerul Transporturilor și SN CFR nu au dat nici un răspuns, deși există o comisie mixtă, din care fac parte reprezentanți ai Ministerului, ai companiei și ai Primăriei Capitalei și ai celei a Sectorului 1, care comisie activează intens pentru rezolvarea problemei.
Între timp, podul continuă să se deterioreze, traficul prin pasaj este aproape blocat, la orele de vârf, iar urările de bine ale șoferilor și ale călătorilor din autobuze, troleibuze și tramvaie se îndreaptă, bineînțeles, către primari, fiindcă lumea nu știe că podul e în administrarea CFR-ului, că autoritățile locale nu pot investi bani într-un pod pe care nu-l au în administrare, etc.
În context trebuie amintit faptul că pasajul rutier pe sub podul de cale ferată asigură legătura între patru artere majore din partea de nord a Capitalei, Bulevardul Ion Mihalache și Calea Griviței, pe de o parte, și Bulevardul Bucureștii Noi și Șoseaua Chitilei, pe de altă parte.
Ar mai trebui spus și că Podul CFR și pasajul rutier au o vechime de 80 de ani și că din anii ’80 podul de cale ferată nu a mai fost consolidat.