Park&ride Străulești este goală!
Articol de Mircea Apostolescu, 21 noiembrie 2018, 13:17 / actualizat: 30 ianuarie 2019, 10:10
Prin reducerea fluxului de trafic ce intră zilnic în București dinspre nord, locuitorii zonei Bucureștii Noi-Calea Griviței-Ion Mihalache ar fi putut spera într-o îmbunătățire a calității aerului, extrem de poluat, mai ales la orele de vârf de dimineața și seara.
Construcția Depoului si Terminalului Multimodal Străulești a fost finanțată de la bugetul de stat și a costat aproximativ 363 milioane RON cu TVA, adică 78 milioane de euro, sumă ce include și amenajările de suprafață.
În acest context, devine foarte clar faptul că și dacă Primăria Capitalei ar reuși să construiască, într-o epocă istorică apropiată, parcările de tip park&fixe de la Pantelimon, Theodor Pallady și Băneasa, precum și pe cele subterane din zona centrală, de la Edgar Quinet, piețele Dorobanți, Constituției,, Lahovary, Cantacuzino și de la Sala Palatului, nu s-ar rezolva problema traficului. Fără implementarea unui sistem de măsuri incluzând taxarea accesului în centrul orașului cu mașina, interzicerea parcării gratuite pe trotuare și pe bandă întâi etc aceste investiții ar rămâne la fel de nefolositoare precum park&fixe Străulești.
Terminalul multimodal Străulești are un regim de înălțime P+3 etaje și este alcătuit dintr-un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc si interurban si autogară cu 11 locuri de parcare.
Terminalul este dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran precum și cu acces direct către stația de metrou Străulești prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile si luminatoare ce oferă lumina naturală.
Depoul Străulești are o suprafață de 11.000 mp si 13 linii, unde pot fi garate sau reparate in acelasi timp 7 trenuri. În cadrul aceluiași proiect au fost amenajate spații verzi adiacente drumurilor de acces dar și un teren de sport.
În cadrul depoului au fost prevăzute spațiile necesare atelierelor de întreținere a materialului rulant, dormitoare cu lumină naturală, precum și dotările și echipamentele tehnice necesare întreținerii trenurilor de metrou – strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, stație de spălare, etc.
Galeria de legătură cuprinde zona de schimbătoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces către fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare si ieșire de la liniile de parcare, manevra pentru operatiay de spălare sau manevra pentru operația de strunjire a roților.
Extinderea ariei metropolitane a Municipiului Bucuresti prin intermediul Liniei de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străulești și a Terminalului Multimodal poate ajuta la fluidizarea traficului de suprafață care intră în București dinspre localitățile învecinate precum Mogosoaia și Buftea, unde se constată o creștere semnificativă a populației, cât și din localități mai îndepărtate, precum Târgoviște.